Odpowiedź na pandemię? Cięcia kosztów i ekspansja

Najbardziej powszechną strategią biznesową firm jest teraz zaciskanie pasa, ale ponad połowa przedsiębiorstw stawia na nowe produkty i wejście na nowe rynki.

Aktualizacja: 01.09.2020 22:32 Publikacja: 01.09.2020 22:14

Odpowiedź na pandemię? Cięcia kosztów i ekspansja

Foto: Adobe Stock

Kontrahenci, w tym zwłaszcza dostawcy dużych firm będą mieli teraz spore wyzwanie, bo 80 proc. z nich wśród swoich priorytetów biznesowych na najbliższe 12 miesięcy wymienia zmniejszenie kosztów. Wśród średnich firm ten odsetek sięga 70 proc.- wynika z IX fali badania kondycji firm i nastrojów pracowników przeprowadzonego pod koniec sierpnia 2020 r. przez Polski Fundusz Rozwoju i Polski Instytut Ekonomiczny. Według niego, łącznie niemal dwie trzecie firm dostosowuje się do sytuacji wywołanej pandemią obniżając koszty swojej działalności. Częścią tej oszczędnościowej strategii jest też ograniczanie inwestycji, tym bardziej, że nie wiadomo, kiedy nakłady będą mogły się zwrócić.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową