Odpowiedź na pandemię? Cięcia kosztów i ekspansja

Najbardziej powszechną strategią biznesową firm jest teraz zaciskanie pasa, ale ponad połowa przedsiębiorstw stawia na nowe produkty i wejście na nowe rynki.

Aktualizacja: 01.09.2020 22:32 Publikacja: 01.09.2020 22:14

Odpowiedź na pandemię? Cięcia kosztów i ekspansja

Foto: Adobe Stock

Kontrahenci, w tym zwłaszcza dostawcy dużych firm będą mieli teraz spore wyzwanie, bo 80 proc. z nich wśród swoich priorytetów biznesowych na najbliższe 12 miesięcy wymienia zmniejszenie kosztów. Wśród średnich firm ten odsetek sięga 70 proc.- wynika z IX fali badania kondycji firm i nastrojów pracowników przeprowadzonego pod koniec sierpnia 2020 r. przez Polski Fundusz Rozwoju i Polski Instytut Ekonomiczny. Według niego, łącznie niemal dwie trzecie firm dostosowuje się do sytuacji wywołanej pandemią obniżając koszty swojej działalności. Częścią tej oszczędnościowej strategii jest też ograniczanie inwestycji, tym bardziej, że nie wiadomo, kiedy nakłady będą mogły się zwrócić.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (nawet do -40%!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Gdzie wypoczywa dwór Władimira Putina i objęci sankcjami oligarchowie?
Biznes
Eksperci krytycznie o wydatkach Europy na zbrojenia. Im bliżej Rosji, tym lepiej
Biznes
Konflikt Indii z Pakistanem. Rozmowy Chin i USA. Obniżka stóp procentowych
Biznes
Impact’25 i Obama. Co wydarzy się w Poznaniu?
Biznes
Paraliż lotnisk i internetu w Rosji. 60 tysięcy pasażerów utknęło
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku