Najdroższy będzie SUV Bentleya

Powstanie najdroższy na świecie SUV, auto użytkowo-sportowe. Kierownictwo Volkswagena, największego w Europie producenta samochodów osobowych, wyraziło zgodę, aby takie pojazdy produkowano pod marką Bentley, wynika z nieoficjalnych informacji, których potwierdzenia, a także szczegółów projektu, oczekuje się jeszcze w tym tygodniu.

Publikacja: 23.07.2013 14:24

Najdroższy będzie SUV Bentleya

Foto: Bloomberg

Podstawą nowego auta produkowanego w grupie Volkswagena,  będzie zaprezentowany w ubiegłym roku w Genewie EXP 9 F, ale wygląd znacząco  się zmieni.

- Jest to z pewnością odważny krok, by przekonać się, czy inne rodzaje pojazdów znajdą miejsce w segmencie superluksusowym - ocenia Stefan Bratzel, dyrektor Centrum Zarządzania Przemysłu Automoto przy Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Bergisch Gladbach (Niemcy).  Podkreśla, że szczególnym utrudnieniem jest  tłok w tym segmencie.

SUV Bentleya będzie kosztował około 180 tysięcy euro (237 tys. dolarów), wskazują wcześniejsze szacunki menedżerów. Wdrożenie produkcji nowego modelu zwykle zajmuje trzy lata, zaś koszty rozwoju wynoszą ponad 100 milionów euro.

Nowa propozycja może odegrać kluczową rolę w osiągnięciu planowanej sprzedaży tej marki na poziomie 15 tys. maszyn rocznie do 2018 r. Oznaczałoby to prawie dwukrotne zwiększenie produkcji.  Pod tym względem Volkswagen naśladuje strategię Porsche, który zdecydował a się na produkcję Cayenne, obecnie najlepiej sprzedającego się auta tego producenta.

W ubiegłym roku taśmę opuściło 8510 aut marki Bentley, o 22 proc. więcej niż w 2011 r. Zysk operacyjny w minionym roku wyniósł 100 milionów euro wobec zaledwie 8 milionów w 2011 r.

Nowe auto Bentleya będzie konkurowało z Porsche Cayenne Turbo S, Mercedesem GL63 AMG i topową ofertą Range Rovera.

Podstawą nowego auta produkowanego w grupie Volkswagena,  będzie zaprezentowany w ubiegłym roku w Genewie EXP 9 F, ale wygląd znacząco  się zmieni.

- Jest to z pewnością odważny krok, by przekonać się, czy inne rodzaje pojazdów znajdą miejsce w segmencie superluksusowym - ocenia Stefan Bratzel, dyrektor Centrum Zarządzania Przemysłu Automoto przy Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Bergisch Gladbach (Niemcy).  Podkreśla, że szczególnym utrudnieniem jest  tłok w tym segmencie.

Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź