Reklama

H&M zaskoczył wynikami. Zysk po wakacjach przebił oczekiwania

Szwedzka sieć odzieżowa szybko odradza się po pandemicznym wstrząsie. Sprzedaż w wakacje okazała się wyższa od oczekiwań.

Aktualizacja: 15.09.2020 14:14 Publikacja: 15.09.2020 13:58

H&M zaskoczył wynikami. Zysk po wakacjach przebił oczekiwania

Foto: Bloomberg

ala

Po otwarciu gospodarek u progu lata klienci znów zaczęli kupować ubrania. Ruch w galeriach handlowych wprawdzie wciąż jest niższy niż przed pandemią, jednak ożywienie w niektórych sieciach sklepowych następuje szybciej niż prognozowali sceptyczni analitycy. We wtorek sieć H&M zaskoczyła pozytywnymi wynikami za okres od czerwca do sierpnia tego roku.

Kwartalny zysk giganta odzieżowego przed opodatkowaniem wyniósł około 2 mld szwedzkich koron (229 mln dolarów), przebijając oczekiwania analityków, którzy prognozowali średnio zysk na poziomie 191 mln koron. - wynika z danych firmy Refinitiv prowadzącej badania rynkowe.

Czytaj także: Multimiliarderzy: oto 10 najbogatszych ludzi świata mody

Choć wynik jest wyraźnie lepszy od oczekiwań, to wciąż jest znacznie niższy od tego osiągniętego latem ubiegłego roku, kiedy H&M zarobił 5,01 mln szwedzkich koron. Sprzedaż netto spadła w tym okresie o 19 proc. rok do roku do 50,9 mln koron. Analitycy spodziewali się przeciętnie 18-proc. spadku. Jak zauważa jednak Refinitiv, rzeczywisty spadek sprzedaży liczony w lokalnych walutach wyniósł 16 proc.

„Dzięki docenionym kolekcjom oraz szybkim i stanowczym działaniom, odrodzenie grupy H&M jest lepsze od oczekiwań. Większa sprzedaż produktów w pełnej cenie w parze z silną kontrolą kosztów umożliwiły firmie wypracowanie zysku już w trzecim kwartale” - pisze sieć H&M w komunikacie.

Reklama
Reklama

Czytaj także: H&M notuje dramatyczny spadek sprzedaży przez koronawirusa

Firma otrząsa się po dramatycznym drugim kwartale, kiedy zanotowała głęboką stratę w wyniku obostrzeń nałożonych na gospodarki przez pandemię COVID-19. Od marca do maja 2020 r. sprzedaż netto grupy runęła aż o 50 proc. rok do roku. Jedyną nadzieją był kanał internetowy, jednak sprzedaż wirtualna urosła wtedy o 36 proc., co było niewystarczające, by wyciągnąć giganta z zapaści.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama