Kofola: niższe przychody, wyższe zyski

Właściciel Hoop Polska został liderem pod względem wartości sprzedaży napojów w Czechach i na Słowacji. W pierwszym kwartale 2014 r. jego łączne przychody ze sprzedaży spadły jednak o 4 proc.

Publikacja: 12.05.2014 14:00

W pierwszych trzech miesiącach tego roku napojowa grupa Kofola wypracowała ok. 199,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec ok. 208 mln zł przed rokiem. Jej zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,2 proc.,  do prawie 64,7 mln zł, natomiast wskaźnik EBITDA (zysk operacyjny Plus amortyzacja) poszedł w górę o 17 proc., do prawie 22,9 mln zł.

Dwa miesiące z rzędu Kofola zarobiła najwięcej spośród wszystkich koncernów produkujących napoje i w ten sposób zdobyła pierwsze miejsce na czeskim i słowackim rynku detalicznym  napojów.

- Według spółki AC Nielsen z punktu widzenia wartości sprzedaży zajmujemy w Republice Czeskiej pierwsze miejsce z udziałem w rynku na poziomie 14,5 proc., na Słowacji nasz udział w rynku wynosi 16 proc. Pomimo tego, iż w dalszym ciągu warunki panujące na rynku są bardzo niekorzystne, bardzo się cieszę, że Czesi i Słowacy wracają do tradycyjnych smaków i marek – komentuje Jannis Samaras, dyrektor generalny Kofoli.

Samaras dodaje w komunikacie prasowym, że Kofola nie oczekuje, że warunki na rynku nagle ulegną jakieś fundamentalnej zmianie. Dlatego strategia firmy pozostaje taka sama. – Koncentrujemy się na innowacyjności i poszukiwaniu dalszych możliwości rozwoju – mówi dyrektor generalny Kofoli.

To, że napojowa firma jest zainteresowana rozwojem, potwierdzają informacje o jej udziale w przetargu na zakup słoweńskiej spółki Radenska, producenta wody mineralnej Radenska.

W pierwszym kwartale Kofola inwestowała w przygotowania i uruchamianie kilku nowych produktów przeznaczonych na sezon letni. Również i w tym roku w markach Rajec, Jupík, Jupí i Bublimo wprowadzone zostaną nowe smaki i formaty. Konsumenci będą mieli również okazję spróbować nowej Kofoli o smaku Guarany, a także kupić Kofolę w ulepszonym 0,5 litrowym opakowaniu.

Na Słowacji będzie po raz pierwszy dostępna Vinea Light, a w ofercie świeżych soków UGO pojawi się nowy sok o smaku pomarańczowym. Tylko dla przypomnienia, dzięki niedawnemu zakupowi spółki Mangaloo z jej 17 restauracjami ze świeżymi sokami, Kofola pod marką UGO stała się największym operatorem fresh restauracji w Europie Środkowej.

W posiedzi lek przed południem akcje Kofoli taniały o 3,4 proc.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku napojowa grupa Kofola wypracowała ok. 199,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec ok. 208 mln zł przed rokiem. Jej zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 9,2 proc.,  do prawie 64,7 mln zł, natomiast wskaźnik EBITDA (zysk operacyjny Plus amortyzacja) poszedł w górę o 17 proc., do prawie 22,9 mln zł.

Dwa miesiące z rzędu Kofola zarobiła najwięcej spośród wszystkich koncernów produkujących napoje i w ten sposób zdobyła pierwsze miejsce na czeskim i słowackim rynku detalicznym  napojów.

Biznes
Amerykanie bez TikToka. Apple i Google usuwają aplikację ze swoich sklepów
Biznes
Przenieśli produkcję z Polski do Niemiec i Rumunii. Grupowe zwolnienia na Pomorzu
Biznes
Państwowa agencja chce przejąć dawną spółkę Marka Falenty
Biznes
Totalizator Sportowy ma nowego prezesa. Została nim była podsekretarz stanu w MSZ
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Polski potentat meblarski rozważa przejęcia za granicą. Kto jest na celowniku?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego