Opublikowany przed wtorkową sesją raport wywołał pozytywną reakcję inwestorów. W pierwszych godzinach handlu akcje spółki drożały o ponad 3 proc. osiągając maksymalna cenę 89,97 zł. - Wyniki oceniamy pozytywnie, dobrze wyglądają dynamiki zysków w połączeniu z rosnącymi marżami – skomentował Marcin Nowak, analityk DM BPS.
W pierwszych trzech miesiącach 2014 roku spółka wypracowała 41,5 mln zł zysku netto. W takim samym okresie 2013 roku spółka była 26 mln zł na plusie. Zysk operacyjny zwiększył się do 43,7 mln zł wobec 32,3 mln zł zanotowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 532,1 mln zł i były o 3 proc. niższe od ubiegłorocznych. Spółka w zakończonym kwartale znacząco poprawiła rentowność. Marża operacyjna wzrosła do 8,2 proc. z 5,9 proc. zanotowanych w porównywalnym okresie 2013 roku.
- Rynek opon w Polsce i w Europie zaczął powoli rosnąć, jednakże w pierwszym kwartale obniżyliśmy ceny naszych produktów, aby utrzymać konkurencyjną pozycję. Stąd przychody ze sprzedaży są nieznacznie niższe –wyjaśnił Jacek Pryczek, prezes oponiarskiej spółki.
Jak czytamy w raporcie finansowym, sprzedaż do podmiotów powiązanych wygenerowała przychody w kwocie 455 mln zł, o 28,6 mln zł niższe w ujęciu rocznym, ze względu na niższą sprzedaż półfabrykatów oraz zastosowaną obniżkę cen opon. Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear za pierwszy kwartał 2014 roku stanowiła 85,5 proc. sprzedaży ogółem, wobec 88,1 proc. w analogicznym okresie 2013 roku. Przychody ze sprzedaży do podmiotów niepowiązanych wyniosły 77,1 mln zł i wzrosły o 11,5 mln zł dzięki zwiększonemu wolumenowi sprzedanych opon letnich i korzystniejszej strukturze sprzedaży.