Na jego lokalizację wybrano centrum handlowe Arkadia. Prace budowlane rozpoczęły się już w sierpniu. Nowy butik będzie miał powierzchnię sprzedażową ponad 150 m kw. i powstanie na parterze galerii. Otwarcie planowane jest na grudzień 2014 roku. - Zdecydowaliśmy się na stworzenie w Polsce drugiego miejsca dla fanów kawy, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie tutejszych konsumentów. Nasz pierwszy butik przy ul. Nowy Świat prosperuje świetnie i chcieliśmy dalej rozwijać ten koncept. Polska to jedno z państw o największym kawowym potencjalne w Europie i 11-sty kraj na świecie pod względem konsumpcji kawy – komentuje Michał Proszewski, country business manager Nespresso Polska.

Jak dodaje, butiki Nespresso to nie tylko sklepy, w których można kupić kawę, ekspresy oraz akcesoria. Można w nich także spróbować rzadkich mieszanek, porozmawiać z ekspertami, spotkać innych miłośników małej czarnej oraz odkryć historie i region.

Nowy warszawski lokal – podobnie jak kilkanaście innych na świecie - zaprojektowało portugalskie biuro architektoniczne Gon?alo Silva Arquitectos Associados. Firma Nespresso istnieje od 1986 roku. - Ideą przyświecającą jej powstaniu było umożliwienie każdemu konsumentowi przygotowania w domu kawy jak z prawdziwej kawiarni – zaznaczają w Nespresso.

Pierwszy butik tej marki został otwarty w Paryżu w 2000 roku, a w Polsce w 2007. Warszawski lokal będzie jednym z 330 na świecie.