W ostatniej dekadzie sprzedaż aut luksusowych w Polsce wzrosła czterokrotnie, do 31 tys. samochodów. W tym czasie cały polski rynek wzrósł o ponad 58 proc. Nic zatem dziwnego, że udział samochodów luksusowych powiększył się w tym okresie z niecałych 4 proc. do blisko 10 proc. rynku. Podobny przyrost uzyskały poszczególne marki. Audi np. w 2014 roku sprzedało 6869 samochodów, gdy dekadę wcześniej blisko cztery razy mniej.
Wśród nabywców są przedsiębiorcy, lecz tylko 8–10 proc. aut kupowanych jest bezpośrednio przez firmy. Znakomita większość klientów wykorzystuje leasing. Jeśli wziąć pod uwagę także ten sposób finansowania, udział przedsiębiorstw gwałtownie rośnie. Do firm trafia np. 60 proc. Audi sprzedanych w Polsce. – Tendencja od kilku lat utrzymuje się na tym samym poziomie 53–64 proc. – zauważa rzecznik marki Leszek Kempiński.