Wynajem wspomaga marki luksusowe

Nowe sposoby finansowania pozwalają na zakup lepiej wyposażonych samochodów i zmieszczenie się w budżecie.

Publikacja: 20.04.2015 08:19

W Polsce ok. 60 proc. aut luksusowych kupowanych jest przez firmy. Reszta przypada na klientów indyw

W Polsce ok. 60 proc. aut luksusowych kupowanych jest przez firmy. Reszta przypada na klientów indywidualnych i wypożyczalnie

Foto: Fotorzepa

W ostatniej dekadzie sprzedaż aut luksusowych w Polsce wzrosła czterokrotnie, do 31 tys. samochodów. W tym czasie cały polski rynek wzrósł o ponad 58 proc. Nic zatem dziwnego, że udział samochodów luksusowych powiększył się w tym okresie z niecałych 4 proc. do blisko 10 proc. rynku. Podobny przyrost uzyskały poszczególne marki. Audi np. w 2014 roku sprzedało 6869 samochodów, gdy dekadę wcześniej blisko cztery razy mniej.

Wśród nabywców są przedsiębiorcy, lecz tylko 8–10 proc. aut kupowanych jest bezpośrednio przez firmy. Znakomita większość klientów wykorzystuje leasing. Jeśli wziąć pod uwagę także ten sposób finansowania, udział przedsiębiorstw gwałtownie rośnie. Do firm trafia np. 60 proc. Audi sprzedanych w Polsce. – Tendencja od kilku lat utrzymuje się na tym samym poziomie 53–64 proc. – zauważa rzecznik marki Leszek Kempiński.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!
Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność