Efekty strategii sprzedażowej Enei

10 tysięcy klientów miesięcznie pozyskuje Enea dzięki strategii łączenia sprzedaży energii z produktami i usługami partnerów – poinformował nas Grzegorz Kinelski, wiceprezes ds. handlowych w poznańskiej grupie.

Publikacja: 27.05.2015 13:40

Efekty strategii sprzedażowej Enei

Foto: Bloomberg

Część z nich to zupełnie nowi klienci. Pozostali - to odbiorcy, którzy już wcześniej kupowali prąd od spółki po cenie taryfowej, a teraz zdecydowali się na produkt. Kinelski nie sprecyzował jednak czy na nową ofertę decyduje się więcej firm czy gospodarstw domowych.

Z jego wcześniejszych wypowiedzi wynikało jednak, że Enea nastawia się głównie na najbardziej rentowny sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Jak zauważają eksperci marże na sprzedaży również do tej grupy mocno się ostatnio uszczuplają.

W ofercie spółki od kilku miesięcy pojawiają się produkty pakietowe Energia+ skierowane do wszystkich grup taryfowych zarówno gospodarstw domowych jak i małych, średnich i dużych firm. Klienci indywidualni wraz z prądem mogą kupić np. ubezpieczenie w PZU zabezpieczające na wypadek utraty pracy, pakiet opieki medycznej w placówkach Lux Med czy zwrot wydatków za dokonane kartą Getin Banku zakupy. Z kolei firmy oprócz stałej gwarantowanej ceny kuszone są także pakietami usług doradczych i pomocy technicznej, możliwością zakupu prądu z gazem czy ostatnio – gwarancją renegocjacji cen w zależności od sytuacji na naszej giełdzie. – Klienci kupujący energię w kontraktach na dłuższy okres niekiedy chcą czekać z zamówieniem do ostatniej chwili. Mechanizm, który im zaoferowaliśmy zapewnia im bezpieczeństwo, bo z jednej strony podpiszą kontrakt wcześniej, a z drugiej będą mieli możliwość renegocjować go przed rozpoczęciem dostaw, jeśli cena w tym czasie spadnie – tłumaczy Kinelski.

Dodatkowa zachętą ma być możliwość wzięcia udziału w loterii dla klientów.

Ale na tym nie koniec. Enea już przygotowuje produkt dla prosumentów, którzy będą zainteresowani zainstalowaniem mikroinstalacji OZE od przyszłego roku. To będzie zarówno pomoc przy wyborze urządzenia i jego zainstalowaniu, załatwieniu formalności i przyłączeniu, ale też umowa na odkup i sprzedaż energii – precyzuje Kinelski.

Jak wyjaśnia ma to służyć zwiększeniu lojalności takich odbiorców.

Segment obrotu energią staje się coraz bardziej konkurencyjny. O odbiorców rywalizują nie tylko duże grupy energetyczne znajdujące się pod kontrolą Skarbu Państwa, ale też mniejsi niezależni sprzedawcy (m.in. Energia dla Firm czy Polski Prąd) oraz grupy powiązane z międzynarodowymi koncernami m.in. RWE czy francuski EDF.

Biznes
W „Rzeczpospolitej” kompendium wiedzy o przetargach publicznych
Biznes
Nowy skandal w Brukseli. Posłowie mieli brać łapówki od lobbystów chińskiej firmy
Biznes
Niemal miliard złotych z budżetu trafiło na konto Poczty Polskiej
Biznes
UE uderza cłami odwetowymi w USA. Tusk spotyka się w Turcji z Erdoganem
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Przez brak cyfrowego koordynatora Polska traci wpływ na unijne decyzje
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń