Aktualizacja: 23.09.2015 17:38 Publikacja: 23.09.2015 14:03
Szef Volkswagena Martin Winterkorn
Foto: AFP
Na razie nie wiadomo czy Winterkorn wiedział o montowaniu aplikacji umożliwiającej manipulacje wielkością emisji szkodliwych dla środowiska gazów wydalanych przez silniki diesla. Wiadomo natomiast, że sprawa dotyczy 11 mln pojazdów z silnikami diesla montowanymi w autach Volkswagena, Seata, Skody i Audi. Ok pół miliona takich aut zostało sprzedanych w USA, a ok 100 tys. w Polsce - według informacji firmy analitycznej Samar.
Przesłuchanie prezesa w sprawie zakłamywania danych dotyczących emisji spalin w niektórych silnikach diesla, co zostało przypadkiem wykryte w Stanach Zjednoczonych, rozpoczęła się już we wtorek popołudniu w siedzibie koncernu w Wolfsburgu. Na razie Winterkorn występuje wszędzie gdzie się da, przeprasza i zapewnia, że śledztwo odbędzie się przy otwartej kurtynie. Nic nie wskazuje jednak, aby z własnej woli miał się podać do dymisji. Rada nadzorcza ma jednak bardzo trudną decyzję do podjęcia, bo nadal nie wiadomo kto tak naprawdę jest winien oszustwa - czy wiedza zatrzymała się na poziomie inżynierów, informatyków, czy jednak wiedział o tym zarząd. I czy sam Winterkorn był świadom przekrętu z zaniżaniem wskaźników emisji, czy też nie.
W wieku 88 lat zmarł miliarder, filantrop i przywódca duchowy izmailitów Aga Chan - poinformowała założona przez niego organizacja charytatywna. Książę Karim Aga Chan IV był imamem islamskiej sekty - szyickich izmailitów. Objął tę funkcję w 1957 roku po śmierci swojego dziadka, Agi Chana III.
Dlatego nie warto liczyć na to, że „na pewno nic się nie stanie” albo „jakoś tam będzie”
Bruksela wsłuchuje się w głos przedsiębiorców, Chiny wprowadzają cła odwetowe na USA, a Polska nie została uwzględniona w projekcie europejskiego modelu AI. W najnowszym odcinku podcastu „Twój Biznes” przyglądamy się także protekcjonistycznym ruchom polskiej branży budowlanej oraz sytuacji na rynkach finansowych.
W przypadku większości spółek z sektora medycznego można się podziewać kontynuacji pozytywnych tendencji w wynikach. Część jednak nie zaliczy końcówki zeszłego roku do udanych.
Jest wtorek, 4 lutego, a w dzisiejszym odcinku podcastu „Twój Biznes” przyglądamy się decyzji Donalda Trumpa o zawieszeniu wojny celnej z Kanadą i Meksykiem, analizujemy odbudowę europejskiego przemysłu, a także sprawdzamy, jakie konsekwencje może mieć współpraca Raiffeisen Banku z rosyjskim przemysłem zbrojeniowym. Na koniec przyglądamy się planom Wielkiej Brytanii, której premier dąży do resetu stosunków z Unią Europejską.
Rusza kluczowa odsłona sporu o władzę w fundacjach założonych przez miliardera. Sąd w Liechtensteinie zbiera się w tym tygodniu. Kiedy wyda decyzję?
W poniedziałek 3 lutego ruszył nabór wniosków w programie „NaszEauto”. W jego ramach osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać 40 tys. zł dopłaty do zakupy samochodu elektrycznego.
W nowej edycji programu dopłat do samochodów elektrycznych maksymalna wysokość wsparcia wynosi 40 tys. zł., cena auta nie może przekroczyć 225 tys. zł netto. Krąg beneficjentów ograniczono do osób fizycznych.
Toyota Motor Corporation wyprodukowała i sprzedała w 2024 roku ponad 10 milionów samochodów. Już po raz piąty Japończycy zostali największym producentem motoryzacyjnym na świecie.
Wartość sfinansowanych przez firmy leasingowe ruchomości i nieruchomości po dwucyfrowym wzroście sięgnęła w zeszłym roku 110,5 mld zł. To najlepszy wynik w historii. Kołem zamachowym był leasing pojazdów lekkich.
Prawie 94 proc. aut sprowadzonych w 2024 r. do Polski z USA miało powypadkową przeszłość, a przywiezionych z Niemiec – niemal 87 proc. – wynika z najnowszego raportu carVertical.
Niemiecka firma VOIT Automotive GmbH złożyła wniosek o upadłość. Firma specjalizująca się w produkcji części do samochodów współpracowała z największymi koncernami motoryzacyjnymi.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej informują o starcie programu „NaszEauto”. Nabór wniosków ruszy w lutym 2025 roku.
Krzysztof Bolesta, sekretarz stanu w Ministerstwie Środowiska, podczas konferencji inauguracyjnej nowego programu wsparcia do samochodów elektrycznych „NaszEauto” podkreślił, że jest to ostatni tego typu program dotowany przez państwo. Według rynkowych ekspertów program dopłat ma jednak wiele wad.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas