Orlen argumentuje, że "decyzja o likwidacji sieci kiosków Ruchu jest podyktowana trwałymi negatywnymi wynikami finansowymi segmentu".
"Poprzedni zarząd Orlen przejmując Ruch nakreślił plan jego restrukturyzacji, który już w 2021 r. miał przywrócić rentowność spółki i pozwolić na uzyskanie niezależności finansowej, ale cele te nie zostały osiągnięte" - poinformowało biuro prasowe koncernu.
Czytaj więcej
Koncern podaje, że tylko w przypadku transakcji dotyczących przejęcia Ruchu i Polska Press wyniosły one dotychczas 275 mln zł. To prawdopodobnie nie koniec strat, bo w grupie cały czas trwają analizy i na szeroką skalę są prowadzone kontrole.
Segment ten był trwale nierentowny i miał wiodący udział w generowanych przez Ruch stratach - tylko w latach 2021-2023 wyniosły one w sumie ponad 110 mln zł. Pod koniec 2023 r. zadłużenie Ruchu przekroczyło 160 mln złotych.
W październiku biuro prasowe Orlenu poinformowało, że inwestycje w RUCH i Polska Press za czasów PiS przyniosły Grupie Orlen dotychczas 275 milionów złotych strat.