Aktualizacja: 23.09.2024 06:19 Publikacja: 23.09.2024 04:30
Po kilka zawiadomień do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstw dokonanych w poprzednich latach złożyły już m.in. Azoty, Enea, JSW, Orlen, PKP Cargo i Tauron
Foto: Tomasz Gzell
Jak udało się nam potwierdzić, już kilkadziesiąt wniosków do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstw złożyły spółki z bezpośrednim i pośrednim udziałem Skarbu Państwa. Zawiadomienia dotyczą decyzji i działań pracowników i byłych zarządów podejmowanych w ostatnich kilku latach. Tylko w pięciu grupach (Azoty, JSW, Orlen, PKP Cargo i Tauron) takich zawiadomień było razem 20. Nieznaną ich liczbę złożyła Enea.
Za ok. 50 mln zł resort obrony zakupił 96 pojazdów rozpoznawczych Tarantula. Dostawy mają się zakończyć w 2027 r.
Podczas Szczytu Rady Europejskiej w Brukseli omawiano wsparcie dla Ukrainy i przyszłość europejskiego przemysłu obronnego.Decyzje zostały zablokowane przez Viktora Orbana. Stany Zjednoczone tymczasowo zawieszają cła na import z Meksyku i Kanady, a Francja przygotowuje alternatywę dla systemu Starlink, który może przestać działać na Ukrainie. Tymczasem Chiny apelują do USA o zakończenie wojny handlowej.
Do końca marca ma być wybrany zagraniczny podmiot, z którym państwowa zbrojeniówka będzie produkować amunicję artyleryjską. Jednak coraz częściej słychać o zmianach w zarządzie.
Jeśli na zasadzie retorsji, wobec decyzji (Donalda) Trumpa, cłami zostaną obłożone auta z USA, to pojazdy firm europejskich sprzedawane w Europie, ale produkowane w USA, mogą kosztować więcej - mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
USA odcinają Ukrainę od danych wywiadowczych, a Donald Trump ponownie mówi o przejęciu Grenlandii. Niemcy planują gigantyczne wydatki i zmiany w konstytucji, a Unia Europejska podtrzymuje zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Tymczasem Chiny publikują ambitny plan gospodarczy na 2025 rok.
Prezydent Stanów Zjednoczonych niecierpliwie czeka na dwie maszyny Air Force One. To boeingi B747-8, które zamówiła rosyjska linia Transaero. Były gotowe do odbioru, oblatane i dostosowane do rosyjskich wymogów. Transaero zbankrutowało w 2015 roku.
- Jeśli UE mocno odpowie na amerykańskie cła, oberwie Google, oberwie Facebook, oberwą te wszystkie firmy, które tutaj w Europie mają potężne interesy, to jest ponad 1,5 bln dolarów – mówi Piotr Kuczyński, ekonomista Xeliona, w programie Rzecz o Biznesie.
Wraz z wejściem w życie nowych przepisów przedsiębiorcy będą zobowiązani do uwzględniania zasad uniwersalnego projektowania już na etapie tworzenia produktów i usług, tak aby były one intuicyjne i dostępne dla jak najszerszego grona użytkowników – wyjaśnia Małgorzata Lorek, prezes zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Koncesja przynosi korzyści obu stronom: podmiot publiczny otrzymuje zrealizowane zadania publiczne, a prywatny przedsiębiorca możliwość prowadzenia działalności w obszarach, które bez takiego zaangażowania byłyby dla niego niedostępne, a które są atrakcyjne z perspektywy biznesowej.
Najnowsza decyzja w sprawie znaku „Curry King” nie gwarantuje producentom z branży spożywczej możliwości uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy z elementem słownym „King”. Wiele zależy od elementów dodatkowych oznaczenia.
Zakres korzystania z utworu, do którego upoważniony jest licencjobiorca, wyznaczony jest co do zasady konkretnymi polami eksploatacji. W praktyce umowy licencyjne zawierają również inne postanowienia wyznaczające dozwolony sposób korzystania z oprogramowania.
Jak pracuje słynny zespół deregulacyjny i jak chce wybrać 300 projektów do przedstawienia rządowi, z lawiny pomysłów, które do nich trafiły? O tym red. Aleksandra Ptak–Iglewska rozmawia w programie Rzecz o Biznesie z Adamem Malinowskim, dyrektorem krajowym Corporate Connections.
USA odcinają Ukrainę od danych wywiadowczych, a Donald Trump ponownie mówi o przejęciu Grenlandii. Niemcy planują gigantyczne wydatki i zmiany w konstytucji, a Unia Europejska podtrzymuje zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Tymczasem Chiny publikują ambitny plan gospodarczy na 2025 rok.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas