Aktualizacja: 19.01.2024 08:49 Publikacja: 19.01.2024 03:00
Władze Poczty Polskiej podjęły decyzję o praktycznym „zamrożeniu” działalności operatora. Firma wstrzymuje nakłady na inwestycje, nawet już te trwające
Foto: AdobeStock
Potwierdziły się nasze dotychczasowe informacje o dramatycznej wręcz sytuacji finansowej Poczty Polskie (PP). Są już finalne dane na temat wyniku osiągniętego przez spółkę. Jak ustaliliśmy, jej strata za rok 2023 sięgnęła aż 787 mln zł, a to oznacza, że państwowy moloch balansuje na krawędzi upadłości. Potwierdza to zresztą najnowsza decyzja władz firmy.
Fabryka Volkswagena w Osnabrück byłaby dobrym miejscem do produkcji wojskowej, powiedział dyrektor generalny Rheinmetall. Niemiecki producent samochodów rozważa sposoby na ponowne wykorzystanie obiektu. Jest skłonny także sprzedać swój zakład.
Od napaści Putina na Ukrainę, Korea Północna znacząco rozbudowała swoje fabryki zbrojeniowe. To tam produkowana jest amunicja i rakiety, którymi Rosjanie zabijają i okaleczają cywilów niszcząc Ukrainę. Koreańska broń powstaje w takich miejscach jak zakład hodowli świń czy fabryka traktorów. Ich lokalizacja jest utajniona także przed własnymi obywatelami.
Szefowie gigantów technologicznych stanęli na podium w Białym Domu w czasie inauguracji Donalda Trumpa na prezydenta i szczodrze sponsorowali tę imprezę. Hołd się nie opłacił, wyceny spółek runęły, a rekordzistą jest Tesla ze spadkiem kursu o 40 proc.
Stany Zjednoczone ogłaszają wznowienie pomocy wojskowej i wywiadowczej dla Ukrainy, warunkując je 30-dniowym zawieszeniem broni. USA podnoszą także cła na stal i aluminium z Kanady do 50%, co wywołuje niepokój w przemyśle. Tymczasem brazylijski Embraer intensyfikuje swoje działania w Polsce, chcąc uczynić nasz kraj europejskim centrum technologii lotniczych.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Tesla traci na wartości, a jej sprzedaż w Europie i Chinach gwałtownie spada. Polski rząd planuje opodatkowanie gigantów technologicznych, takich jak Google i Meta, co może mieć wpływ na krajowy rynek cyfrowy. Tymczasem Donald Trump przygotowuje spotkanie z Xi Jinpingiem, które może wpłynąć na globalną politykę handlową.
Nie z każdego polityka da się „ulepić” politycznego lidera – mówi prof. Ewa Marciniak, politolożka i dyrektorka CBOS.
Fabryka Volkswagena w Osnabrück byłaby dobrym miejscem do produkcji wojskowej, powiedział dyrektor generalny Rheinmetall. Niemiecki producent samochodów rozważa sposoby na ponowne wykorzystanie obiektu. Jest skłonny także sprzedać swój zakład.
W lipcu Ryanair uruchomi trasę z Katowic do Budapesztu. Będzie to połączenie sezonowe, obsługiwane do października.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Kontrolowana przez Skarb Państwa spółka będzie dalej budować biura, magazyny i mieszkania, stawia też na PRS. PHN będzie płacić dywidendy, może utworzyć REIT, jeśli zostaną przyjęte przepisy, które to umożliwią.
Produkcja Forda Focusa zostanie zakończona pod koniec 2025 roku. To oznacza koniec pewnej ery. Następcy popularnego samochodu klasy kompaktowej Forda nie widać. Pierwsza generacja Focusa pojawiła się na rynku w 1998 roku.
Z prognozy przedstawionej przez Grupę Volkswagena na 2025 rok wynika, że w 2025 roku marża zysku nie spadnie, a przychody wzrosną. Jednak 2024 r. przyniósł Grupie głębokie zmiany. Anulowano gwarancję zatrudnienia, ogłoszono zamknięcie fabryk. Koncern odnotował zysk w wysokości 19 mld euro – co oznacza spadek o 15,4 proc. rok do roku.
Kluczowymi rynkami, na których płocka spółka chce pozyskiwać błękitne paliwo z własnych złóż będą Polska, Norwegia i Kanada.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas