Koniec ery darmowego używania internetu. Wszystko będzie w abonamencie?

Kończy się era bezpłatnego dostępu do social mediów i treści w sieci. Królować będą subskrypcje.

Aktualizacja: 02.11.2023 10:14 Publikacja: 02.11.2023 03:00

Biznes abonamentowy to dziś jeden z wiodących kierunków rozwoju w branży internetowej.

Biznes abonamentowy to dziś jeden z wiodących kierunków rozwoju w branży internetowej.

Foto: Adobe Stock

Subskrypcje stały się w Polsce popularne dzięki platformom streamingowym, np. Netflix czy Spotify. Formuła regularnych opłat zamiast jednorazowego zakupu kusi jednak kolejnych graczy. Meta od listopada wprowadza system abonamentowy – zależnie od wybranej opcji europejscy użytkownicy Facebooka i Instagrama zapłacą od 9,99 do 12,99 euro miesięcznie za konto. Za każde dodatkowe trzeba dopłacić kolejne 6–8 euro. W ramach takiego pakietu użytkownicy otrzymają dostęp do serwisu bez reklam. Opcja darmowa pozostanie, ale korzystający z niej muszą zgodzić się na zbieranie informacji o swojej aktywności i personalizowane reklamy. A więc „zapłacą” swoimi danymi.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową