Aktualizacja: 28.01.2025 02:53 Publikacja: 26.07.2023 18:17
Pierścień „Korona” (Crown) rapera Tupaca Shakura
Foto: AFP
Pierścień Tupac Shakur, który został zamordowany w 1996 roku, jest najcenniejszym hip-hopowym artefaktem, jaki kiedykolwiek sprzedano. Na aukcji w Sotheby’s w Nowym Jorku złoty pierścień z rubinami i diamentami - został sprzedany za milion dolarów. Przed aukcja szacowano, że może znaleźć nabywcę za około 300 tys. dolarów.
Raper nosił pierścień podczas swojego ostatniego publicznego występu na MTV Video Music Awards 4 września 1996 roku. Tupac Shakur zmarł w szpitalu 13 września 1996 roku, po tym jak sześć dni wcześniej w niewyjaśnionych okolicznościach postrzelono go na ulicy w Las Vegas. Miał 25 lat.
Chińska firma DeepSeek, odpowiadająca za nowy model sztucznej inteligencji, który zdetronizował w poniedziałek amerykańskiego konkurenta ChatGPT, wywołując wielkie zamieszanie na giełdzie, padła ofiarą globalnego cyberataku.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Janusz Palikot jednak uzbierał i wpłacił 2 mln zł kaucji. Po niemal pięciu miesiącach opuścił w poniedziałek areszt śledczy we Wrocławiu, poinfomowała PAP. Czeka na niego syndyk i kilka tysięcy wierzycieli.
Jest poniedziałek, 27 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś przyjrzymy się rosnącej liczbie salonów piękności w Polsce, ambitnym planom Wielkiej Brytanii na rozwiązanie kryzysu mieszkaniowego, ekspansji polskiego startupu ElevenLabs w USA oraz możliwym planom budowy drugiej elektrowni jądrowej w Polsce.
Niemiecki Rheinmetall i włoskie Leonardo dostały zgodę na utworzenie spółki, która docelowo ma wyprodukować we Włoszech ponad tysiąc pojazdów. Polsce, mimo wielkich zakupów, ściąganie produkcji się nie udaje.
Fabrycznie nowe Suzuki Vitara i S-Cross są dostępne taniej nawet o 18 tysięcy złotych. Promocja trwa do końca stycznia.
Kilkanaście pizzerii na świecie wypowiedziało wojnę podawaniu pizzy hawajskiej. Czyli do typowych składników dodawany jest ananas. To prowokacja, czy chwyt marketingowy?
Rozpoczęły się ferie zimowe, a wraz z nimi krajowe i zagraniczne wyjazdy na narty. Przed urlopem warto zadbać o właściwe zabezpieczenie na wypadek niespodziewanych zdarzeń.
Oszczędzanie na paliwie podczas podróży staje się coraz ważniejsze dla kierowców planujących dłuższe trasy. Wysokie ceny benzyny i oleju napędowego skłaniają do poszukiwania skutecznych metod redukcji kosztów. Wdrożenie sprawdzonych technik pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, co będzie odczuwalne dla kieszeni.
Firma Brand Finance opublikowała doroczną listę 500 najcenniejszych marek na świecie. W segmencie mody, biżuterii i zegarków nastąpiły spore roszady, a europejscy miliarderzy, kontrolujący znaczącą część tej branży, muszą przełknąć gorycz porażki.
W ostatnim roku liczba salonów fryzjerskich oraz kosmetycznych urosła o niemal 10 tys. Sektorowi sprzyja bogacenie się społeczeństwa. To dopiero początek tego trendu, wspieranego też przez turystykę oraz rynek hoteli i SPA.
Adidas ma za sobą świetny rok. Ogromna popularność modeli retro, a także znalezienie rozwiązania problemu marki Yeezy, przełożyły się na bardzo dobre wyniki, które przekroczyły oczekiwania analityków.
Bez widocznego logo, bez reklam i z ograniczoną obecnością w mediach. Założona przez siostry Mary-Kate i Ashley Olsen, niegdyś gwiazdy popularnego serialu, marka The Row stała się jedną z najbardziej pożądanych na świecie. Wielcy gracze inwestują w nią ogromne kwoty. Jaka jest tajemnica tego sukcesu?
Przed nami mistrzostwa świata w narciarstwie alpejskim w austriackim Saalbach. Szwajcarska marka Longines z tej okazji przygotowała zegarek niezwykły – oto Longines Conquest Chrono Ski Edition.
Czy ten sam manewr może udać się dwa razy pod rząd? Szwajcarska marka Tudor jest przekonana, że może. Dlatego po ubiegłorocznej, niezwykle ciepło przyjętej premierze modelu BB Chrono w wersji Pink, pora na kolejną – tym razem z tarczą w równie intrygującym kolorze.
Popularność środków pomagających zmniejszyć wagę ujawnia się również w branży mody. Na problem zwracają uwagę eksperci, którzy przeanalizowali to zjawisko. Dane pokazują, że opanowało ono pokazy czołowych marek modowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas