Rosji brakuje czipów do aut i samych samochodów. Branża na łopatkach

Sankcje uniemożliwiają rosyjskim firmom dostęp do nowoczesnych czipów z zagranicy. Kreml chce, by produkowano je w kraju na potrzeby rodzimej motoryzacji. Branża jednak leży na łopatkach.

Publikacja: 14.02.2023 03:00

Rosji brakuje czipów do aut i samych samochodów. Branża na łopatkach

Foto: Adobe Stock

Według jednego z rozmówców „Kommiersanta” projektowanie i produkcja czipów w Rosji to „jeden z możliwych modeli w obliczu sankcji”.Mikron, jedyna w kraju fabryka półprzewodników, posiada certyfikat IATF 16949 (standard dla systemów zarządzania jakością dla dostawców z branży motoryzacyjnej). Firma twierdzi, że „istnieje możliwość poszerzenia asortymentu, ale potrzebny jest odpowiedni rozwój konsumentów w branży motoryzacyjnej”.

Wobec ogromnego zapotrzebowania na półprzewodniki od innych rosyjskich sektorów odciętych od importu seryjna produkcja takich komponentów może się rozpocząć w latach 2024–2025.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski od czerwca bez Brzoski. Przedsiębiorca odchodzi z zespołu ds. deregulacji
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Jak deregulacja może pomóc firmom? Ich oczekiwania sprawdził PIE