Powalczą z Polski o firmy używające chmury

Amerykański dostawca usług cyberbezpieczeństwa inwestuje w Warszawie w centrum danych, by działać w regionie – dowiaduje się „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 07.11.2022 03:00

Michał Borowiecki pokieruje Netskope w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej Netskope

Michał Borowiecki pokieruje Netskope w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej Netskope

Założona przez menedżerów znanych amerykańskich marek informatycznych firma Netskope, zajmująca się ochroną danych w sieci, w przyszłym roku uruchomi w Polsce swoje centrum przetwarzania.

– W przyszłym roku planujemy uruchomienie centrum przetwarzania danych w Warszawie – mówi Michał Borowiecki, dyrektor regionalny odpowiadający za sprzedaż Netskope w Europie Środkowo-Wschodniej. Borowiecki był niegdyś związany z informatyczną spółką ComputerLand (obecnie Sygnity).

Jak wyjaśnia w rozmowie z „Rzeczpospolitą”, inwestycja Netskope nie polega na budowie nowego obiektu, ale na zainstalowaniu w istniejącym centrum przetwarzania danych własnych urządzeń. Borowiecki nie mówi, gdzie.

Netskope ma około 61 bliźniaczych centrów komunikacyjnych na świecie i zainwestował w nie w sumie około 100 mln dol. To oznacza średnio inwestycję rzędu niecałych 2 mln dol. na lokalizację (około 8 mln zł).

Do tej pory klienci Netskope w naszej części globu korzystali z centrum we Frankfurcie. Dlaczego rusza teraz w Polsce?

– Polska jest wciąż postrzegana jako ważny element gospodarki w Europie Środkowo-Wschodniej. Firmy informatyczne najczęściej zarządzają tym regionem właśnie z Polski. Stąd będziemy mogli obsłużyć nie tylko ten rynek, ale także inne kraje z tej części świata – twierdzi Michał Borowiecki.

– Nasze centrum ma wesprzeć klientów globalnych – dodaje.

W uproszczeniu, Netskope działa na zasadzie filtru, który decyduje, jakie zasoby internetu – aplikacje, strony www, pliki – pracownik użytkujący np. służbowy laptop może bezpiecznie wykorzystywać. Z racji tego, że przedsiębiorstwa i ludzie coraz częściej – świadomie bądź nie – korzystają z aplikacji posadowionych w chmurze obliczeniowej, firma zajmuje się właśnie tą częścią informatycznej bańki.

– Mamy do czynienia z kolejną rewolucją związaną z rosnącą popularnością hybrydowego systemu pracy – mówi Borowiecki. – Firmy zaczęły się chronić z poziomu podstawowego: zabezpieczeniami antywirusowymi, narzędziami, które wskazują, czy można wejść na daną stronę. Te rozwiązania dotyczyły infrastruktury, które klient ma u siebie w biurze, w firmie. Dziś przedsiębiorstwa działają jednak inaczej. Gdy firma chce stosować dobry system finansowy, to korzysta z gotowego rozwiązania umieszczonego poza jej siedzibą i infrastrukturą, tylko się do niego logując – podaje przykład.

Jak tłumaczy, zadaniem Netskope jest m.in., aby pracownik, logując się gdzieś, także w celach prywatnych, nie doprowadził do zainfekowania systemów informatycznych firmy.

Wśród ujawnionych klientów Netskope są na przykład Levis, miasto San Diego, Juniper Networks czy amerykańska liga NHL.

W naszym kraju informatyczna firma buduje sieć sprzedaży. Jej dystrybutorem na Europę Środkowo-Wschodnią jest Clico. Ma już też trzech certyfikowanych partnerów – podaje Borowiecki.

Konkurencja jest liczna. Zaliczają się do niej takie firmy jak Zscaler, a z gigantów Cisco Systems czy Microsoft.

Założona przez menedżerów znanych amerykańskich marek informatycznych firma Netskope, zajmująca się ochroną danych w sieci, w przyszłym roku uruchomi w Polsce swoje centrum przetwarzania.

– W przyszłym roku planujemy uruchomienie centrum przetwarzania danych w Warszawie – mówi Michał Borowiecki, dyrektor regionalny odpowiadający za sprzedaż Netskope w Europie Środkowo-Wschodniej. Borowiecki był niegdyś związany z informatyczną spółką ComputerLand (obecnie Sygnity).

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Rafał Brzoska zapowiada: co drugi nowy paczkomat nie będzie miał ekranu
Biznes
Wojsko wielkie, ale małe. Szczyt dużych zakupów uzbrojenia za nami
Biznes
Aukcja 5G 2.0 o krok bliżej. Co się może wydarzyć?
Biznes
Polski producent ceramiki inwestuje 15 mln hrywien w Ukrainie. Chce się tam rozwijać
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Biznes
Producenci gier szykują się na gorącą jesień
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki