Morawiecki: Polska musi wyrwać się z pułapki średniego dochodu

Polska musi wyrwać się z pułapki średniego dochodu. Dotychczasowe paliwa potrzebne do rozwoju gospodarki stają się mniej dostępne. Musimy poszukać nowego impulsu rozwojowego. Taką lokomotywą są innowacje - powiedział Wicepremier i Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki podczas otwarcia nowego Centrum Badawczo-Rozwojowego Grupy Adamed w podwarszawskim Pieńkowie.

Publikacja: 18.05.2016 09:32

W zorganizowanej przez Grupę Adamed debacie „Inwestycje w innowacyjność szansą na globalizację polskiej gospodarki", która była częścią uroczystości inaugurującej obchody 30-lecia Adamedu, wzięli udział - obok wicepremiera Mateusza Morawieckiego - Wiceminister Zdrowia Krzysztof Łanda, Wiceminister Nauki Piotr Dardziński, Prezes Urzędu Patentowego Alicja Adamczak oraz dr n. med. Małgorzata Adamkiewicz, Wiceprezes i Dyrektor Generalny Grupy Adamed.

Wyrwanie się z pułapki średniego rozwoju nastąpi wtedy, kiedy będziemy potrafili inwestować w coraz to bardziej zaawansowane produkty, dzięki którym będziemy mogli osiągać coraz to wyższe marże na rynkach międzynarodowych - powiedział Morawiecki zaznaczając, że Grupa Adamed „świetnie się wpisuje" w te plany.

Pozostało 88% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!