Obydwa są na razie modelami koncepcyjnymi, ale już wiadomo, że SUV wejdzie do produkcji w belgijskiej fabryce Volvo w przyszłym roku i pojawi się na rynku jako XC40.
Obydwa zostały zbudowane na wspólnej płycie Compact Modular Architecture (CMA) i to nie tylko dla tych dwóch aut, ale i również wykorzystywanej przez chińskiego właściciela Geely. W przyszłości mają jeszcze w tej serii powstać modele z napędem hybrydowymi elektrycznym, bo Volvo chce mieć takie auta w każdej linii. Prezes Volvo, Hakan Samuelsson nie ukrywa, że bardzo liczy na powodzenie tych samochodów na rynku, bo ma w planach szybkie dojście do sprzedaży 800 tys. sztuk rocznie. W 2015 Volvo sprzedało, po raz pierwszy w historii, ponad pół miliona aut. Chińczycy o ile byli zadowoleni z wyników europejskiej części firmy, o tyle uznali, że część chińska rozczarowała. Z tego powodu Fu Qiang, odpowiadający za marketing i sprzedaż w Chinach , która wyniosła nieco ponad 80 tys. aut, właśnie stracił pracę .