Polacy wydają 3 mld zł na eventy, ale firmy toną w długach

Aż 60 proc. firm zajmujących się organizacją targów, wystaw i kongresów ma kłopoty finansowe. Na rynku działa ich wciąż ok. 40 tys.

Publikacja: 11.05.2022 13:10

Polacy wydają 3 mld zł na eventy, ale firmy toną w długach

Foto: Adobe Stock

Branża eventowa generuje rocznie 3 mld zł, działa obecnie niemal 5 tys. firm zajmujących się organizacją targów, wystaw i kongresów. Z kolei blisko 34 tys. traktuje organizację spotkań i eventów jako wspomagającą ich główną działalność – wynika z nowej analizy KRS wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet. W latach poprzedzających pandemię rynek ten rósł w średnim tempie 15-16 proc. rocznie, jednak w 2020 r. nastąpiło gwałtowne wyhamowanie – w 2021 r. było to zaledwie 2 proc. wzrostu. Trudno się dziwić – w Polsce średnio każdego roku organizowanych jest od 6 do 8 tys. imprez takich jak koncerty, eventy i wszelkiego rodzaju festyny. Odwoływanie imprez w związku z pandemicznymi obostrzeniami podkopało jej sytuację finansową – obecnie w dobrej lub bardzo dobrej kondycji finansowej znajduje się niecałe 38 proc. firm z tego sektora, a ponad 62 proc. – w słabej lub złej.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową