Polacy wydają 3 mld zł na eventy, ale firmy toną w długach

Aż 60 proc. firm zajmujących się organizacją targów, wystaw i kongresów ma kłopoty finansowe. Na rynku działa ich wciąż ok. 40 tys.

Publikacja: 11.05.2022 13:10

Polacy wydają 3 mld zł na eventy, ale firmy toną w długach

Foto: Adobe Stock

Branża eventowa generuje rocznie 3 mld zł, działa obecnie niemal 5 tys. firm zajmujących się organizacją targów, wystaw i kongresów. Z kolei blisko 34 tys. traktuje organizację spotkań i eventów jako wspomagającą ich główną działalność – wynika z nowej analizy KRS wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet. W latach poprzedzających pandemię rynek ten rósł w średnim tempie 15-16 proc. rocznie, jednak w 2020 r. nastąpiło gwałtowne wyhamowanie – w 2021 r. było to zaledwie 2 proc. wzrostu. Trudno się dziwić – w Polsce średnio każdego roku organizowanych jest od 6 do 8 tys. imprez takich jak koncerty, eventy i wszelkiego rodzaju festyny. Odwoływanie imprez w związku z pandemicznymi obostrzeniami podkopało jej sytuację finansową – obecnie w dobrej lub bardzo dobrej kondycji finansowej znajduje się niecałe 38 proc. firm z tego sektora, a ponad 62 proc. – w słabej lub złej.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski od czerwca bez Brzoski. Przedsiębiorca odchodzi z zespołu ds. deregulacji
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Jak deregulacja może pomóc firmom? Ich oczekiwania sprawdził PIE