Aktualizacja: 24.07.2016 23:40 Publikacja: 25.07.2016 00:01
Foto: materiały prasowe
Koreański gigant pił kupił za pośrednictwem spółki Shanghai Samsung Semiconductor 52,3 mln akcji BYD w trybie emisji niepublicznej, płacąc po 57,40 juanów za każdą. Ten ruch był tylko kwestią czasu, ponieważ oba koncerny współpracują od kilku lat w temacie oprogramowania i sprzętu. Teraz przyszedł czas na formalizację tych powiązań. Południowokoreański koncern był jednym z sześciu inwestorów BYD. Chińska marka pozyskała 14,5 mld juanów w drodze prywatnej oferty. Od pewnego czasu amerykański miliarder Warren Buffet posiada 9 proc. udziałów w chińskiej marce za pośrednictwem spółki Berkshire Hathaway Inc.
Bank Centralny Cypru w ramach unijnej inicjatywy badającej cyberbezpieczeństwo wytypował kraje, w których hakerzy sieją największy zamęt. Polska znalazła się na podium niechlubnego rankingu. Skala incydentów jest gigantyczna.
Już realizowane i zapowiadane programy rządowe dokapitalizowania przemysłu obronnego mają wartość prawie 10 mld zł. Jednak nawet jeśli uda się je zrealizować, to na efekty przyjdzie czekać kilka lat.
Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła realizację przez zarząd Poczty Polskiej wybranych inwestycji w latach 2020–2023, zwłaszcza w zakresie transformacji cyfrowej. Stwierdzone w toku kontroli nieprawidłowości miały przekroczyć 113 mln zł.
Jest wtorek, 12 listopada, a w najnowszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek przedstawia przegląd najważniejszych wydarzeń gospodarczych.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
W dyskusjach wokół kształtu systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), zarówno na poziomie dyrektyw unijnych, jak i na każdym lokalnym rynku, należy pamiętać o kilku zasadach i kluczowych elementach.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Chińska firma samochodowa Geely zaprezentowała nowy system hybrydowy typu plug-in. Napęd NordThor 2.0 ma umożliwić bardzo duży zasięg zasięg.
Od przyszłego roku samochody mogą podrożeć o kilka, kilkanaście tysięcy złotych z powodu wzrostu kosztów produkcji przez nowe regulacje emisji spalin. Natomiast potanieć mogą auta elektryczne
Wraz z coraz większą popularnością samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na baterie wzrośnie czterokrotnie do 2030 roku, - prognozuje firma doradcza Bain & Company. Nadal dominować będą ogniwa litowo-jonowe, ale branża intensywnie poszukuje nowych rozwiązań, które zwiększą zasięg i obniżą ceny aut elektrycznych.
Chiny stają się globalnym centrum prac nad technologią latających samochodów. Futurystyczne pojazdy łączące poruszanie się pod drogach z możliwością lotu, wkrótce mogą tam być codziennością. Powstają fabryki i infrastruktura.
Chińska firma CATL wprowadzi na rynek chiński nowy "super akumulator" do samochodów hybrydowych. Bateria ma mieć elektryczny zasięg 400 km i szybkie ładowanie. Taka bateria ustawi na nowo hybrydy plug-in, które mogą mieć zasięg jak auta elektryczne posiadając do tego silnik spalinowy, który możemy wykorzystać na długich trasach.
Baterie potasowo-jonowe to alternatywa dla tradycyjnych systemów litowo-jonowych, dzięki obfitym zasobom potasu na całym świecie. Rewolucją może być też zastosowanie sodu.
Na polskim rynku nieustannie maleje popyt na samochody ciężarowe. Spadki jednak tracą dynamikę.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas