Nowy Qashqai jednak z Sunderland mimo Brexitu

Nissan ogłosił, ze nowa wersja jego Qashqaia będzie produkowana w zakładzie w Sunderland, największym sektora motoryzacji w W.Brytanii

Publikacja: 27.10.2016 17:32

Japończycy potwierdzili pierwszą dużą inwestycję w tym kraju po referendum o wyjściu z UE. Wpłynął na nią pakiet działań wspierających producenta, obiecanych przez rząd Theresy May, by zrównoważyć wszelkie konsekwencje Brexitu. Podali również, że w Sunderland będzie powstawać następna wersja Nissana X-Trail.

We wrześniu prezes Renaulta-Nissana, Carlos Ghosn wspomniał o możliwości rezygnacji z produkowania tego samochodu na brytyjskim terytorium, o ile nie otrzyma gwarancji wyrównania wszelkich dodatkowych kosztów powstałych z powodu wyjścia tego kraju z UE. Został tez przyjęty przez premier May.

Teraz oświadczył, że wsparcie i gwarancje brytyjskiego rządu pozwoliły nam podjąć decyzję o uruchomieniu w Sunderland produkcji następnej generacji Qashqaia i X-Traila.

- Zaangażowanie się brytyjskiego rządu w to, by Sunderland pozostało konkurencyjne dało nam z pewnością niezbędne zaufanie w przyspieszeniu tej istotnej decyzji, która miała być ogłoszona na początku przyszłego roku - powiedział rzecznik Nissana.

Osoba związana ze sprawą ujawniła, że skarb państwa udzieli wsparcia nowym inwestycjom Nissana w tym zakładzie, firma otrzymała gwarancje tego na piśmie.

Według premier Theresy May, jest to przyznanie, że brytyjskiemu rządowi zależy na tworzeniu i wspieraniu właściwych warunków dla sektora motoryzacji, aby nadal rósł teraz i w przyszłości. To wotum zaufania pokazujące, że W.Brytania jest otwarta dla biznesu.

Koniec Nissana Tsuru

Odrębnie Nissan poinformował o zaprzestaniu w maju produkcji w Meksyku oszczędnego w eksploatacji i prostego w konstrukcji sedana Tsuru, popularnego wśród taksówkarzy, z powodu licznych głosów krytyki za niski poziom bezpieczeństwa. W latach 2007-12 samochód uczestniczył w wypadkach, w których zginęło ponad 4 tys. ludzi - podała w kwietniu organizacja oceniająca poziom bezpieczeństwa nowych pojazdów NCAP.

Pojazd bez poduszek powietrznych jest produkowany od początku lat 80., to jeden z najstarszych modeli Nissana na świecie, pozwolił producentowi dużo zarobić. Japończycy nie podali powodów zaprzestania jego produkcji, ale według ekspertów postęp norm bezpieczeństwa i emisji spalin sprawił, że nie opłacała się produkcja tego samochodu sprzedawanego tylko w Meksyku i Peru.

Gdy Volkswagen zaprzestał w 2003 r. produkcji garbusów w Meksyku, Tsuru zastąpił go jako symbol Ciudad de Mexico. - Teraz znika kolejny symbol miasta - stwierdził ze smutkiem taksówkarz Ruben Ramirez.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej