Fiasko rozmów o oszczędnościach w Volkswagenie

Plan oszczędzania w Volkswagenie jest zagrożony po fiasku rozmów dyrekcji ze związkami o jego realizacji, co może zagrozić odrodzeniu grupy po skandalu Dieselgate

Publikacja: 13.02.2017 17:16

Fiasko rozmów o oszczędnościach w Volkswagenie

Foto: Bloomberg

Przedstawiciele związków zawiesili w ubiegłym tygodniu współpracę z dyrekcją ws. pracy w nadgodzinach, zwiększenia wydajności i przyuczania do zawodu. Zarzucają dyrekcji narzucanie bardziej drastycznych cięć od przewidzianych w umowie z listopada.

Rada pracownicza wskazała, że napięcia między jej przewodniczącym Berndem Osterlohem i szefem marki VW, Herbertem Diessem nie zniknęły. Obaj mężczyźni nadal spierają się o środki zmniejszania kosztów. Rada wezwała prezesa całej grupy Matthiasa Muellera o większe zaangażowanie sil w rozwijanie tego konfliktu.

Związki zarzucają Diessowi, który wyrobił sobie w BMW opinię "niszczyciela kosztów", że chce szybciej i w większym zakresie od uzgodnień zmniejszyć liczbę zatrudnionych tymczasowo. VW twierdzi z kolei, że nie może zatrudniać tylu tych ludzi z powodu spadku popytu na pewne modele, np. Golf i Passat. Wymieniono liczbę ok.2 tys., którzy zostaną.

- "Ucieszyłoby nas, gdyby dyrekcja przyłożyła się z większą energia we wdrożenie przyszłego paktu przestrzegając podpisanych porozumień"- napisał w mejlu rzecznik rady pracowniczej.

Rzecznik marki VW potwierdził odroczenie rozmów, ale nie chciał powiedzieć nic więcej. W piśmie opolnym do załogi prezes Mueller dał do zrozumienia, że mógłby bardziej zaangażować się. "My jako dyrekcja i ja osobiście będziemy nadal robić wszystko, aby konflikty rozwiązywać w konstruktywny sposób i bez szkody dla firmy" - stwierdził.

Plan zawarty w listopadzie przewiduje oszczędności 3,7 mld euro rocznie do 2020 r. i likwidację do 2025 r. 30 tys. miejsc pracy w marce VW bez wręczania wypowiedzeń. Analitycy uważają ten plan za kluczowy dla zwiększenia rentowności głównego działu grupy, mniejszej niż w Renault, PSA czy Toyocie.

Materiał Partnera
Przejście na rolnictwo regeneratywne to nie rewolucja
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
MAteriał Partnera
Integracja, transformacja, digitalizacja – przyszłość segmentu detalicznego Orlenu
Biznes
Potężna awaria ChatGPT. Internauci na całym świecie zgłaszają problemy
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Kwintyliony dolarów od Google nie dla rosyjskiej propagandy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego