Aktualizacja: 31.08.2017 17:14 Publikacja: 31.08.2017 17:14
Foto: 123RF
Nowe przepisy dotyczą wszystkich nowych modeli samochodów wypuszczonych do września 2017 i będą stopniowo obejmować nowe pojazdy z okresu wrzesień 2018-2019 r.
Nowa procedura o nazwie Realne Emisje podczas Jazdy (Real Driving Emissions, RDE) ma przybliżyć codzienne warunki jazdy i ograniczyć rozbieżności między wynikami testów drogowych i laboratoryjnych.
Dotąd jedynie testy w sztucznych warunkach laboratoryjnych uważano za podstawę oceny emisji spalin pojazdów, a ich producenci stosowali najróżniejsze kruczki: składanie lusterek, oklejanie drzwi i okien taśmami, aby osiągać jak najlepsze wskazania.
Producenci starali się o odroczenie o 3 lata nowych reguł, które ich zdaniem utrudnia im uzyskanie oszczędnego zużycia paliwa, ale ich europejska organizacja ACEA stwierdziła obecnie, że surowsze reguły "zapewnią dokładniejszą podstawę pomiaru zużycia paliwa przez samochód i jego emisji spalin".
Prace badawcze Komisji Europejskiej wykazały, że dotychczasowy system testowania spowodował, że emisje tlenków azotu w warunkach drogowych były 15-krotnie większe od dopuszczalnych. "Na razie samochody z dieslami stanowią część naszego życia i musimy odbudować zaufanie do tej technologii. Dlatego tak istotne są nowe bardziej wiarygodne testy nowych samochodów" - oświadczyła w komunikacie komisarz przemysłu Elżbieta Bieńkowska.
Nie stwierdzono, by inny producent poza Volkswagenem instalował program mający wyłącznie ukrywać wielkość emisji spalin, ale organy nadzoru w Niemczech i W.Brytanii twierdzą, że firmy samochodowe korzystały szeroko z innych środków zmniejszania kontroli skażenia twierdząc, że robią to dla ochrony silników.
Jest czwartek, 23 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś przyjrzymy się nastrojom klientów polskich banków, trudnościom z rewizją Zielonego Ładu, potężnym inwestycjom USA w sztuczną inteligencję oraz wstrzymaniu unijnych sankcji na Rosję przez Viktora Orbána.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
Ogłoszony przez administrację Trumpa, OpenAI, Oracle i japoński SoftBank projekt Stargate ma pomóc Ameryce w osiągnięciu przewagi na rynku AI.
Strona społeczna zasiadająca w Radzie Dialogu Społecznego protestuje przeciwko trybowi zmian zgłoszonych do ustawy o RDS przez stronę rządową. – Trzeba zachować przyzwoitość – słyszymy od jej przedstawiciela.
Średnia wieku w Polskiej Grupie Zbrojeniowej to 46 lat. U prywatnej konkurencji jest to 40 lat. Jeszcze większa różnica jest w przemyśle lotniczym.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
3 lutego przedstawiciele rządu i samorządu, biznesu, eksperci i naukowcy będą dyskutować o kluczowych wyzwaniach i trendach gospodarczych. Tradycyjnie będzie to wstęp do debat na Europejskim Kongresie Gospodarczym.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Grudzień zamknął się dawno niewidzianymi w Europie spadkami rejestracji samochodów ciężarowych. Prognozy dla branży transportowej i gospodarki ponure.
Trump zerwał z „zieloną” polityką i postawił na konkurencyjność amerykańskiej gospodarki, co zmusiło unijnych polityków do przeglądu strategii. Czy zrobią pół kroku wstecz ideologicznej krucjacie?
Ma mieć system wymiany baterii i kosztować poniżej 20 000 euro. Tak marka samochodów Nio świętuje swoje dziesięciolecie i w ramach obchodów prezentuje pierwszy samochód swojej nowej marki zależnej Firefly.
Skoda Enyaq to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie. Jest już jednak na rynku od ponad czterech lat, co oznacza, że to już najwyższa pora na odświeżenie.
Ruszyła kolejna fala podwyżek cen samochodów. Przez nowe limity emisji CAFE podwyżki cen aut z silnikiem spalinowym sięgają kilku–kilkunastu tysięcy złotych. Wzrost omija hybrydy plug-in. Natomiast auta w pełni elektryczne będą tanieć.
Wbrew oczekiwaniom mediów czy organizacji pozarządowych, art. 212 pozostanie w kodeksie karnym, choć w złagodzonej formie, a możliwości sięgania po niego zostaną znacznie ograniczone.
Przemysław Tychmanowicz funkcję zastępcy redaktora naczelnego Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet” objął z początkiem stycznia 2025 r. Sprawuje bezpośredni nadzór nad bieżącym działaniem serwisu parkiet.com i jego dalszym rozwojem.
W Polsce powstało pierwsze miejsce renowacji samochodów używanych z certyfikacją marki Renault, które promuje odpowiedzialną konsumpcję w branży motoryzacyjnej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas