#RZECZoBIZNESIE: Wilhelm Rożewski: Ludzie mogą sią obawiać autonomicznych ciężarówek

W Polsce brakuje ok. 100 tys. kierowców ciężarówek. Wyeliminowanie, przynajmniej w jakiejś części, konieczności zatrudniania kierowcy, to są również wymierne korzyści w postaci oszczędności na pracy samochodu – mówi Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu Volvo Trucks, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 27.09.2017 15:03 Publikacja: 27.09.2017 14:38

#RZECZoBIZNESIE: Wilhelm Rożewski: Ludzie mogą sią obawiać autonomicznych ciężarówek

Foto: tv.rp.pl

Nie jest zbyt głośno o autonomicznych samochodach ciężarowych.

Jednak prace nad nimi jak najbardziej trwają, i to już od wielu lat. W 2016 r. mieliśmy dość spektakularny przejazd kolumny samochodów 12 ciężarówek, które poruszały się półautomatycznie w konwoju. Pierwsza ciężarówka była prowadzona przez kierowcę, a pozostałe, połączone poprzez sieć Wi-Fi, komunikowały się z pierwszym pojazdem i naśladowały manewry.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne
Materiał Partnera
Kurierzy z międzynarodowymi walizkami