Aktualizacja: 05.10.2017 09:14 Publikacja: 05.10.2017 08:09
Foto: Bloomberg
Volkswagen stara się zmniejszyć zatrudnienie i nakłady na niemieckie fabryki, zamknąć rozdział Dieselgate, tymczasem lepsze oceny aut Skody i większa zyskowność nasiliły rywalizacje marek w w grupie VW. Wolfsburg chce teraz zmniejszyć jego zdaniem nieuczciwą przewagę Skody wynikającą z połączenia niemieckiej technologii z tańszą siłą roboczą i potwierdzić supremację głównej marki przed falą premier aut elektrycznych — mówią ludzie z z grupy.
Przepychanki Volkswagena ze Skodą wywołały znów napięcia w najważniejszej firmie VW dotyczące zysków i miejsc pracy, a także centralnej kontroli i autonomii 12 marek. — Zamiast skupić nasze wysiłki na pokonanie Tesli, możemy uwikłać się w jałowy konflikt wewnętrzny — stwierdził jeden z kierowników średniego szczebla.
W ślad za Unią Europejską, Australią i Wielką Brytanią, także władze Kanady rozszerzyły listy sankcyjne wobec Rosji. Nowe restrykcje dotknęły ponad 70 osób i firm, a także ponad sto tankowców floty cieni. Na czarnej liście są krewni Władimira Putina.
W najbliższych latach planujemy zainwestować w rozwój około 120 mln zł. Przeznaczamy także setki tysięcy złotych na współpracę z lokalnymi społecznościami i działania edukacyjne. Jednak realizacja tych planów stoi pod znakiem zapytania w związku z brakiem ostatecznych decyzji KOWR dotyczących utworzenia Ośrodków Produkcji Rolniczej na części przejmowanych do Zasobu Skarbu Państwa ziem w wyniku zakończonych umów dzierżawy gruntów. – mówi Tomasz Zdziebkowski, Prezes Zarządu Top Farms.
UE zwiększa pomoc finansową dla Ukrainy, ale w zamian stawia warunki. Tymczasem chińskie auta szturmem zdobywają polski rynek, a USA nakładają sankcje na Iran. Jak te wydarzenia wpłyną na globalną gospodarkę?
Średni audytorzy badają już ponad połowę spółek giełdowych. Natomiast udział wielkiej czwórki systematycznie spada. To skutek zmian regulacyjnych oraz problemów firmy Deloitte po aferze GetBacku. Widać też wzrost cen za badania. Będą dalej rosły.
Pracujący przez aplikacje boją się, że nowe unijne regulacje sprawią, iż przyjmowanie zleceń przestanie się im opłacać. Ostrzegają nawet, że zrezygnują z takiej pracy. Z kolei firmy korzystające z ich usług wieszczą znaczący wzrost cen.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
W ciągu jednego tylko roku sprzedaż samochodów osobowych chińskich marek podskoczyła w Polsce prawie siedemdziesięciokrotnie. Polacy kupili w 2024 r. więcej aut chińskich niż citroenów i fiatów łącznie.
Tesla jako symbol innowacji i ekologii zaczyna być orędziem nienawiści i niezgody, co przekłada się na sprzedaż, która dosłownie pikuje w dół. Wszystko przez zaangażowanie Elona Muska w politykę przy administracji Donalda Trumpa.
Motocykliści nie będą już mogli wjechać na Północną Pętlę toru Nürburgring podczas sesji z tzw. przejazdami turystycznymi. To efekt licznych wypadków z udziałem jednośladów.
Hyundai rozpocznie w marcu pilotażową produkcję baterii ze stałym elektrolitem. Akumulator wykorzystujący rewolucyjną technologię zbliża się wielkimi krokami.
Rolls-Royce wprowadza na rynek wersję Black Badge swojego pierwszego samochodu elektrycznego. Spectre łączy w sobie jeszcze większą elektryczną moc i wyjątkowy wygląd.
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
Tylko połowa wartości – tak dużą utratę ceny notują używane modele Tesli. Ceny amerykańskich elektryków na portalach w Europie pikują w dół.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas