Kamień węgielny, w obecności ówczesnego wicepremiera- ministra rozwoju Mateusza Morawieckiego wbudowano 19 czerwca 2017 r. W kilka tygodni później ruszyły prace budowlane. W grudniu 2017 zbudowano fundamenty pod halę, której budowa ruszyła 18 stycznia. Cała inwestycja warta jest pół miliarda euro.
Zakład będzie produkował czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do samochodów osobowych Mercedes-Benz. Pierwsze silniki nowej generacji, w tym model OM 654, jedno z najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie technologii silników diesla, zjadą z linii produkcyjnych już w połowie 2019 r. W niespełna 5 miesięcy zorganizowano zaplecze biurowe, uruchomiono przyłącza elektryczne i wodociągowe, zbudowano ogrodzenie. Powstała także inrastruktura drogi, parkingi i instalacje podziemne. zakończyły się roboty ziemne, zbrojarskie i betoniarskie związane z przygotowaniem fundamentów największego budynku przyszłej fabryki – hali nr 3, w której zostaną zamontowane zaawansowane linie produkcyjne i obróbkowe. Pierwsze stalowe słupy będą widoczne pod koniec pierwszego kwartału. W tym czasie rozpocznie się także budowa mniejszej hali i 800 metrów nowoczesnych linii obróbki i montażu. W nowo powstającej hali będą działać 3 linie montażowe a w budynku będzie się także odbywać wstępny montaż podzespołów. Dwie główne linie produkcyjne będą wyspecjalizowane w produkcji konkretnych modeli silników, mniejsza będzie posiadała możliwość przestrajania z produktu na produkt, co pozwoli szybko reagować na zmiany w popycie.