Francusko-włoski gigant powstały w 2018 r. z fuzji francuskiego producenta szkieł okularowych i oprawek Essilor z włoskim wytwórcą oprawek Luxottica jest właścicielem słynnej marki okularów słonecznych Ray-Ban, Oakley, oferuje swe wyroby domom mody Dior, Prada i Versace — podał Reuter.
Margrethe Vestager, komisarz ds. konkurencji Komisji Europejskiej wyjaśniła, że kupujący „oferuje znane marki okularów, a kupowany jest dużym w Europie detalistą okularów. Nasze pogłębione śledztwo wykazało, że kupujący zwiększając obecność w handlu detalicznym utrudniłby dostęp do rynku mniejszym producentom w Belgii, Włoszech i Holandii. To oznaczałoby ograniczony wybór i droższe wyroby dla konsumentów w tych krajach. Proponowane przez kupującego remedia rozwiążą to ryzyko zapewniając żywą konkurencję z korzyścią dla klientów” — stwierdza komunikat Brukseli.