SUV-y dominują w sprzedaży Volvo

Volvo z roku na rok sprzedaje nad Wisłą coraz więcej samochodów. Odmładzana gama modeli może dodatkowo wzmocnić ten trend.

Publikacja: 30.03.2018 15:10

Volvo XC40 prezentowane podczas International Auto Show w Nowym Jorku

Volvo XC40 prezentowane podczas International Auto Show w Nowym Jorku

Foto: Bloomberg

Jeszcze nie tak dawno, bo w 2010 roku, Volvo Cars stało na progu opłacalności. W 2010 r. szwedzką markę od Ford Motor Company odkupiła chińska firma Geely, płacąc Amerykanom 1,8 miliarda dolarów. Od tego momentu Volvo z roku na rok rośnie w siłę. Przychód netto Volvo Cars w 2017 r. sięgnął 210,9 mld szwedzkich koron, co było wynikiem rekordowym, a marża zysku operacyjnego wzrosła do 6,7 proc. W 2017 roku Volvo Cars sprzedało na całym świecie 571 577 nowych aut osobowych.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Ciemne chmury nad amerykańską zbrojeniówką. Wykorzystają to firmy z Europy?
Biznes
Liczne biznesy Dmitrija Miedwiediewa. Gigantyczna posiadłość ukryta nad Wołgą
Biznes
Zespół Brzoski będzie działał do końca maja. Po 100 dniach zakończy pracę
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa