— Pod koniec ub.r. złożyliśmy kolejną istotną deklarację o dalszych inwestycjach w rozwój działań na rzecz środowiska poprzez produkcję butelek naszego flagowego napoju Pepsi, a także napoju Mirinda, w butelkach z plastiku w całości pochodzącego z recyklingu. Wywiązując się z tego zobowiązania, z dumą możemy oświadczyć, że jesteśmy pierwszym tak dużym producentem napojów gazowanych w Polsce, który na większości portfolio przechodzi na butelki w 100 proc. produkowane z rPET — wskazuje Michał Jaszczyk. Wspomniane inwestycje tylko w 2021 r. były na poziomie 3,6 mln dolarów amerykańskich. W kolejnych latach będą wynosić 8 mln dolarów rocznie.
Zmiana rodzaju opakowań jest elementem realizacji strategii PepsiCo pep+ (PepsiCo Positive), która zakłada kompleksową transformację działalności przedsiębiorstwa w kierunku zrównoważonego rozwoju. Wizja PepsiCo dotycząca opakowań zgodnych ze zrównoważonym rozwojem opiera się na trzech filarach: ograniczaniu ilości wykorzystywanego plastiku, przetwarzaniu plastiku, który wprowadza na rynek, a także tworzeniu nowych koncepcji opakowań np. z papieru. PepsiCo dąży przy tym do zmiany sposobu postrzegania i traktowania swoich opakowań. Dlatego firma w Europie przyjęła zobowiązanie, aby do roku 2025 wszystkie jej opakowania nadawały się do przetworzenia, kompostowania lub były biodegradowalne, a także by opakowania były co najmniej w 25 proc. złożone z przetworzonego plastiku. Są to działania spójne z unijnymi celami w tym zakresie.
Minimalizowanie wpływu
— W PepsiCo działamy z myślą o minimalizowaniu naszego wpływu na środowisko naturalne, dokładamy starań, aby prowadzić działalność w jak najbardziej zrównoważony sposób. Wdrażamy nowe, korzystne dla środowiska sposoby pakowania produktów i zmniejszamy nasz ślad węglowy także wtedy, gdy rozwijamy naszą działalność — podkreśla Michał Jaszczyk.
Tak więc PepsiCo sukcesywnie wdraża w Europie rPET do produkcji kolejnych opakowań napojów. Polska znajduje się wśród 11 krajów europejskich, które przechodzą na produkcję napojów Pepsi w butelkach wykonanych w 100 proc. z plastiku przetworzonego.
Pozostałe rynki to Hiszpania i Niemcy, gdzie już doszło do wdrożenia nowych opakowań, a także Grecja i Rumunia, gdzie do zmiany dojdzie przed końcem 2021 r. W 2022 r. do transformacji opakowaniowej dołączą Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Wielka Brytania, Irlandia oraz Luksemburg.
Jednocześnie warto podkreślić, że PepsiCo Polska jest liderem wśród rynków europejskich w tym obszarze. Coraz większa część portfolio napojów firmy powstaje w butelkach z ponownie przetworzonego plastiku i krokiem milowym w tym zakresie jest dołączenie do tego grona, po Lipton Ice Tea, Pepsi i Mirindy.