— Pod koniec ub.r.
złożyliśmy kolejną istotną deklarację o dalszych inwestycjach w rozwój
działań na rzecz środowiska poprzez produkcję butelek naszego flagowego
napoju Pepsi, a także napoju Mirinda, w butelkach z plastiku w całości
pochodzącego z recyklingu. Wywiązując się z tego zobowiązania, z dumą
możemy oświadczyć, że jesteśmy pierwszym tak dużym producentem napojów
gazowanych w Polsce, który na większości portfolio przechodzi na butelki
w 100 proc. produkowane z rPET — wskazuje Michał Jaszczyk. Wspomniane
inwestycje tylko w 2021 r. były na poziomie 3,6 mln dolarów
amerykańskich. W kolejnych latach będą wynosić 8 mln dolarów rocznie.
Zmiana
rodzaju opakowań jest elementem realizacji strategii PepsiCo pep+
(PepsiCo Positive), która zakłada kompleksową transformację działalności
przedsiębiorstwa w kierunku zrównoważonego rozwoju. Wizja PepsiCo
dotycząca opakowań zgodnych ze zrównoważonym rozwojem opiera się na
trzech filarach: ograniczaniu ilości wykorzystywanego plastiku,
przetwarzaniu plastiku, który wprowadza na rynek, a także tworzeniu
nowych koncepcji opakowań np. z papieru. PepsiCo dąży przy tym do zmiany
sposobu postrzegania i traktowania swoich opakowań. Dlatego firma w
Europie przyjęła zobowiązanie, aby do roku 2025 wszystkie jej opakowania
nadawały się do przetworzenia, kompostowania lub były biodegradowalne, a
także by opakowania były co najmniej w 25 proc. złożone z
przetworzonego plastiku. Są to działania spójne z unijnymi celami w tym
zakresie.
Minimalizowanie wpływu
— W PepsiCo działamy z
myślą o minimalizowaniu naszego wpływu na środowisko naturalne,
dokładamy starań, aby prowadzić działalność w jak najbardziej
zrównoważony sposób. Wdrażamy nowe, korzystne dla środowiska sposoby
pakowania produktów i zmniejszamy nasz ślad węglowy także wtedy, gdy
rozwijamy naszą działalność — podkreśla Michał Jaszczyk.
Tak więc
PepsiCo sukcesywnie wdraża w Europie rPET do produkcji kolejnych
opakowań napojów. Polska znajduje się wśród 11 krajów europejskich,
które przechodzą na produkcję napojów Pepsi w butelkach wykonanych w 100
proc. z plastiku przetworzonego.
Pozostałe rynki to Hiszpania i
Niemcy, gdzie już doszło do wdrożenia nowych opakowań, a także Grecja i
Rumunia, gdzie do zmiany dojdzie przed końcem 2021 r. W 2022 r. do
transformacji opakowaniowej dołączą Belgia, Dania, Finlandia, Francja,
Wielka Brytania, Irlandia oraz Luksemburg.
Jednocześnie warto
podkreślić, że PepsiCo Polska jest liderem wśród rynków europejskich w
tym obszarze. Coraz większa część portfolio napojów firmy powstaje w
butelkach z ponownie przetworzonego plastiku i krokiem milowym w tym
zakresie jest dołączenie do tego grona, po Lipton Ice Tea, Pepsi i
Mirindy.