Aktualizacja: 02.12.2021 21:00 Publikacja: 02.12.2021 21:00
Foto: materiały prasowe
Od dwóch lat nasze życie zmienia covid. A jak to jest w przypadku rynku mody? Jaka przyszłość czeka biznes modowy?
Polska gospodarka sprawnie przeszła przez czas pandemii i w zaledwie rok odrobiła straty. Dynamika wzrostu PKB jest bardzo dobra. Prognoza wzrostu gospodarczego na koniec 2021 pokazuje 5–6 proc. w zależności od źródła. Biznes odzieżowy również rośnie o około 5 proc. rok do roku, co oznacza, że wracamy do normalności. Część gospodarki operuje na wyższym poziomie niż przed wybuchem pandemii, choć całej naszej ekonomii powrót do czasów przedpandemicznych zajmie jeszcze kilka kwartałów.
Unia Europejska odpowiada na amerykańskie cła, wprowadzając pakiet odwetowy obejmujący m.in. stal, aluminium i produkty konsumpcyjne. Donald Tusk spotyka się w Ankarze z prezydentem Turcji Recepem Tayyipem Erdoganem, aby omówić współpracę gospodarczą i kwestie bezpieczeństwa w regionie. Tymczasem deficyt budżetowy Rosji rośnie w rekordowym tempie, a Chiny próbują wpłynąć na USA w sprawie wojny celnej.
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Jako jedyny kraj UE nie mamy koordynatora ds. usług cyfrowych, egzekwującego przepisy aktu o usługach cyfrowych, kluczowego dla branży internetowej. Było już 12 spotkań takich urzędników z innych państw, a Polska nie może w nich nawet uczestniczyć.
Po wyroku Sądu Najwyższego w sporze o tantiemy między Cinema City Poland a organizacją filmowców sieci kin poszły za ciosem. Helios wypowiedział umowę SFP–ZAPA, a Cinema City ZAIKS-owi – wynika z informacji „Rzeczpospolitej”.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Trwają targi dotyczące tego, gdzie zostanie wydane 150 mld euro ze specjalnego funduszu UE na zbrojenie. Komisja Europejska jest za ograniczeniem dostępu dla spółek z USA. Jeśli do tego dojdzie, Polska na tym raczej nie ucierpi.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Marka Recman prezentuje nową kolekcję wiosna-lato 2025 pod hasłem Essential Living. Kampania, która ją promuje, podkreśla harmonię między modą a codziennym życiem.
Marki luksusowe od pewnego czasu borykają się ze spowolnieniem na rynku. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku marek odzieżowych, które produkują dla szerokiego grona odbiorców. Najnowszy raport hiszpańskiego giganta Mango to kolejny dowód na to, że potentaci radzą sobie znakomicie.
Sukces w młodym wieku może być destrukcyjny. Okres dorastania należy przeznaczyć na eksperymentowanie – taką opinię Anna Wintour przedstawiła w jednym z wywiadów. Jak uzasadniła swój pogląd i co o takim podejściu sądzi psycholog?
Po kilku latach dynamicznego wzrostu i dobrych wyników, koncern Lanvin Group kontrolowany przez Chińczyków zanotował duże straty – wynika z wstępnych danych za rok 2024 przedstawiony przez koncern, do którego należy kilka znanych europejskich marek luksusowych, w tym najstarszy francuski dom mody.
Pokolenie Z dyktuje nowe warunki działania w wielu obszarach życia społecznego i biznesowego. Młodzi wyznaczają trendy, które po prostu trzeba uwzględniać, aby zyskać ich uwagę jako klientów. Właśnie okazało się, że zetki nie rozpoznają działających od lat polskich marek z branży mody.
Z H&M współpracowały najbardziej znane domy mody, wystarczy wymienić takie marki jak Balmain, Versace, Stella McCartney czy Comme des Garçons. Tej wiosny kolekcję dla szwedzkiego giganta zaprezentuje polska projektantka Magda Butrym. To pierwsza tego typu współpraca polskiego projektanta czy projektantki z H&M.
Dwa i pół roku temu wydawało się to niewykonalne, ale udało się – Adidas sprzedał ostatnią parę butów marki Yeezy rapera Kanye'ego Westa. W ten sposób niemiecki koncern ostatecznie pożegnał się z projektem, który przez długi czas przynosił ogromne pieniądze, by następnie nieoczekiwanie stać się potężnym kamieniem u szyi.
W kampaniach znanych marek odzieżowych zazwyczaj pojawiają się znane modelki albo aktorki. Sportsmenki biorą w nich udział znacznie rzadziej. W tym gronie znalazła się Angelika Wątor, czołowa polska szablistka, która właśnie została bohaterką kampanii reklamowej amerykańskiej marki Guess.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas