Zimowe igrzyska olimpijskie w Pekinie. Sponsorzy mają wątpliwości

Po 21 latach oczekiwania Chińczycy wreszcie przygotowują się do zimowych igrzysk olimpijskich. Zaplanowane są na 4-20 lutego 2022.

Publikacja: 12.10.2021 17:23

Zimowe igrzyska olimpijskie w Pekinie. Sponsorzy mają wątpliwości

Foto: Bloomberg

Teraz sponsorzy, którzy zazwyczaj ogłaszają się na takich wydarzeniach, mają wielki problem : bo nie wiadomo dla kogo będą otwarte trybuny. Czy - jak wcześniej zapowiadano- tylko dla Chińczyków? Czy też może jednak zezwolą na przyjazd zagranicznych kibiców. Na razie wiadomo, że kraj jest praktycznie zamknięty i ma szanse otworzyć się dopiero w połowie roku 2022.

Dla sponsorów taka informacja jest kluczowa. Najwięksi z nich Intel Corp., Procter&Gamble, Coca Cola Co, Toyota Motor Corp wprawdzie nie ujawniają jakie mają przychody z rynku chińskiego, ale według wyliczeń firmy analitycznej Strategy Risks główni sponsorzy igrzysk, a jest ich 10-12 łącznie pozyskują z tego rynku 110 mld dol. rocznie.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii