Zimowe igrzyska olimpijskie w Pekinie. Sponsorzy mają wątpliwości

Po 21 latach oczekiwania Chińczycy wreszcie przygotowują się do zimowych igrzysk olimpijskich. Zaplanowane są na 4-20 lutego 2022.

Publikacja: 12.10.2021 17:23

Zimowe igrzyska olimpijskie w Pekinie. Sponsorzy mają wątpliwości

Foto: Bloomberg

Teraz sponsorzy, którzy zazwyczaj ogłaszają się na takich wydarzeniach, mają wielki problem : bo nie wiadomo dla kogo będą otwarte trybuny. Czy - jak wcześniej zapowiadano- tylko dla Chińczyków? Czy też może jednak zezwolą na przyjazd zagranicznych kibiców. Na razie wiadomo, że kraj jest praktycznie zamknięty i ma szanse otworzyć się dopiero w połowie roku 2022.

Dla sponsorów taka informacja jest kluczowa. Najwięksi z nich Intel Corp., Procter&Gamble, Coca Cola Co, Toyota Motor Corp wprawdzie nie ujawniają jakie mają przychody z rynku chińskiego, ale według wyliczeń firmy analitycznej Strategy Risks główni sponsorzy igrzysk, a jest ich 10-12 łącznie pozyskują z tego rynku 110 mld dol. rocznie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Zespół Brzoski od czerwca bez Brzoski. Przedsiębiorca odchodzi z zespołu ds. deregulacji
Biznes
Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta: do KPRM trafiła ocena skutków regulacji
Biznes
Inpost przejmuje brytyjską spółkę. Meloni w Białym Domu oczarowuje Trumpa
Biznes
Jak deregulacja może pomóc firmom? Ich oczekiwania sprawdził PIE
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Rodzina Trumpa aktywnie inwestuje. Skok cen akcji