Michelin: nie tylko opony

Największy w Europie producent opon postanowił zdywersyfikować działalność: wejście w energetykę wodorową i sprzęt medyczny powinno zapewnić mu dodatkowe obroty 14 mld euro do 2030 r.

Publikacja: 10.04.2021 14:53

Michelin: nie tylko opony

Foto: Bloomberg

W przedstawionej strategii firma z Clermont-Ferrand spodziewa się w 2030 r. dojść do obrotów 34 mld euro w porównaniu z 20,5 mld w 2020 r. Zakłada, że ten wzrost będzie pochodzić z produkcji wodorowych systemów napędu dla pojazdów — w 2025 r. powinno z tego być 200 mln euro, ale pod koniec dekady 1,5 mld. Firma ma też nadzieje na szybki rozwój nowych dziedzin: druku wyrobów metalowych w 3D i w sprzęcie medycznym.

„Zachowując wierność naszemu ADN firma zwiększy znacznie zyski do 2030 r., boi większą rolę będą odgrywać nowe, o dużej wartości działania związane z produkcją opon i poza nią" — oświadczył w komunikacie prezes Florent Ménégeaux. W tradycyjnym dziale oponiarskim firma osiągnie wzrost przenosząc część produkcji do miejsc o niższych kosztach i skupiając się na gumach o wyższej marży — pisze Reuter.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes
Chiński rywal ChatGPT zaatakowany. Potężny cios hakerów w DeepSeek
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Biznes
Janusz Palikot wyszedł z aresztu. Uzbierał 2 mln zł, ma kilkaset milionów długu
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski startup ElevenLabs podbija USA
Biznes
Wykuwa się kolejny pancerny gigant w Europie
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Biznes
Awantura o pizzę z ananasem. Nowa cena, to 100 funtów
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku