Tegoroczna sprzedaż Mlekpolu ma być o niemal 14 proc. wyższa niż w 2009 r. Jej przychody ze sprzedaży wyniosły w ubiegłym roku 2,2 mld zł i były o niemal 16 proc. wyższe niż w 2008 r.
Właściciel marek Łaciate i Milko jest pierwszym polskim zakładem mleczarskim, którego sprzedaż przekroczyła 2 mld zł. – Zakładamy, że 2010 będzie kolejnym rokiem, w którym uda się nam poprawić wyniki bez przejęć – mówi „Rz” Edmund Borawski, prezes Mlekpolu. Na razie nie zdradza, czy w tym roku jego firma przyłączy kolejny zakład mleczarski. – Nieustannie prowadzimy rozmowy w sprawie połączenia – komentuje Borawski. Jeżeli dojdzie do fuzji, wzrost przychodów Mlekpolu może być w tym roku znacznie wyższy niż w 2009.
[wyimek][srodtytul]2,2 mld zł[/srodtytul] wyniosły przychody ze sprzedaży Mlekpolu w 2009 r. [/wyimek]
W tym roku spółdzielnia zamierza zainwestować ok. 100 mln zł. Pieniądze wyda m.in. na urządzenia do konfekcjonowania serów i linie do wytwarzania produktów UHT. – Inwestycje, które pozwolą nam zwiększyć moce produkcyjne, obejmą zakłady w Grajewie, Zambrowie, Radomiu i Zwoleniu – informuje Borawski.
Do Mlekpolu należy w sumie 12 fabryk. Pracuje w nich ok. 2,4 tys. pracowników. W 2009 r. Mlekpol kupił niemal 1,3 mld litrów mleka (13 proc. surowca przetwarzanego w Polsce). Jego udziały w rynku mleka UHT, na którym od kilku lat jest liderem, wynoszą obecnie ok. 40 proc.