Rekordowo wysoka sprzedaż producenta mleka Łaciate

W tym roku przychody Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol mają wynieść 2,5 mld zł. Firma planuje inwestycje za 100 mln zł

Publikacja: 19.01.2010 01:36

Tegoroczna sprzedaż Mlekpolu ma być o niemal 14 proc. wyższa niż w 2009 r. Jej przychody ze sprzedaży wyniosły w ubiegłym roku 2,2 mld zł i były o niemal 16 proc. wyższe niż w 2008 r.

Właściciel marek Łaciate i Milko jest pierwszym polskim zakładem mleczarskim, którego sprzedaż przekroczyła 2 mld zł. – Zakładamy, że 2010 będzie kolejnym rokiem, w którym uda się nam poprawić wyniki bez przejęć – mówi „Rz” Edmund Borawski, prezes Mlekpolu. Na razie nie zdradza, czy w tym roku jego firma przyłączy kolejny zakład mleczarski. – Nieustannie prowadzimy rozmowy w sprawie połączenia – komentuje Borawski. Jeżeli dojdzie do fuzji, wzrost przychodów Mlekpolu może być w tym roku znacznie wyższy niż w 2009.

[wyimek][srodtytul]2,2 mld zł[/srodtytul] wyniosły przychody ze sprzedaży Mlekpolu w 2009 r. [/wyimek]

W tym roku spółdzielnia zamierza zainwestować ok. 100 mln zł. Pieniądze wyda m.in. na urządzenia do konfekcjonowania serów i linie do wytwarzania produktów UHT. – Inwestycje, które pozwolą nam zwiększyć moce produkcyjne, obejmą zakłady w Grajewie, Zambrowie, Radomiu i Zwoleniu – informuje Borawski.

Do Mlekpolu należy w sumie 12 fabryk. Pracuje w nich ok. 2,4 tys. pracowników. W 2009 r. Mlekpol kupił niemal 1,3 mld litrów mleka (13 proc. surowca przetwarzanego w Polsce). Jego udziały w rynku mleka UHT, na którym od kilku lat jest liderem, wynoszą obecnie ok. 40 proc.

Ubiegłorocznej sprzedaży nie podsumowała jeszcze Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita, największy konkurent Mlekpolu. W 2008 r. miała niemal 1,5 mld zł przychodów.

Tymczasem grupa Polmlek, trzecia polska firma mleczarska, w 2009 r. zanotowała 1,4 mld zł przychodów. Były one o 12 proc. wyższe niż w 2008 r. Właściciele Polmleku zapowiadają, że w tym roku, m.in. dzięki przejęciom, przychody tej firmy powinny sięgnąć 2 mld zł. Obecnie Polmlek negocjuje zakup czterech firm.

Beata Drewnowska

Tegoroczna sprzedaż Mlekpolu ma być o niemal 14 proc. wyższa niż w 2009 r. Jej przychody ze sprzedaży wyniosły w ubiegłym roku 2,2 mld zł i były o niemal 16 proc. wyższe niż w 2008 r.

Właściciel marek Łaciate i Milko jest pierwszym polskim zakładem mleczarskim, którego sprzedaż przekroczyła 2 mld zł. – Zakładamy, że 2010 będzie kolejnym rokiem, w którym uda się nam poprawić wyniki bez przejęć – mówi „Rz” Edmund Borawski, prezes Mlekpolu. Na razie nie zdradza, czy w tym roku jego firma przyłączy kolejny zakład mleczarski. – Nieustannie prowadzimy rozmowy w sprawie połączenia – komentuje Borawski. Jeżeli dojdzie do fuzji, wzrost przychodów Mlekpolu może być w tym roku znacznie wyższy niż w 2009.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową