Francuzi nie poszli za przykładem Daimlera i BMW, które uprzedziły o niższych zyskach, ale mówią o „słabej widoczności” na resztę roku z powodu zwłaszcza konsekwencji wejścia w życie nowej procedury testowania na emisję spalin WLTP.
W III kwartale Renault zmniejszył obroty o 6 proc. do 11,5 mld euro, analitycy liczyli na 12,17 mld. Grupa miała do czynienia ze spadkiem rejestracji w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Indiach, bo zmniejszyła wielkość sprzedaży w Indiach, wstrzymała działalność w Iranie i wyraźnie zmniejszyła sprzedaż w Turcji. Aby zastąpić rynek irański bada teraz możliwości RPA i chcąc nadal wykorzystywać bazę przemysłową w Turcji zastanawia się nad oferowaniem produkowanego tam Mégane na nowych rynkach. Łączna sprzedaż na świecie wzrosła o 2,9 proc. dzięki partnerstwu w pojazdach dostawczych z chińską Brilliance; bez tej spółki j. v. zmalała o 1,7 proc. na świecie i o 10,4 poza Europą, gdzie wzrosła o 8,6 proc.