Logo Ery do renowacji, pełny rebranding nie w tym roku

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era i Heyah do końca kwietnia chce rozstrzygnąć konkurs projektów odnowionego logotypu Ery

Aktualizacja: 09.04.2010 15:45 Publikacja: 09.04.2010 13:24

Logo Ery do renowacji, pełny rebranding nie w tym roku

Foto: Fotorzepa, Jakub Kamiński

[b]Więcej o telekomunikacji w naszym specjalnym serwisie [link=http://www.rpkom.pl/index.php" target="_blank]rpkom.pl[/link][/b]

- Do konkursu zaprosiliśmy m.in. studentów uczelni artystycznych, ale nad logotypem pracują także agencje graficzne - mówi Andrzej Pomarański z biura prasowego Ery. - Nie możemy podać daty wprowadzenia zmian w logo, bo nie wiemy, jaki efekt przyniesie konkurs, czy i jaką propozycję ostatecznie wybierzemy - powiedział.

Pomarański nie podał też kosztów retuszu, który wiązać się będzie zapewne ze stopniową wymianą szyldów i materiałów promocyjnych operatora. To, że PTC przygotowuje się do retuszu zmiany logo i idącego za nią wydatku oznaczać może dwie różne rzeczy: przygotowanie do głębszych zmian, czyli długo oczekiwanego rebrandingu na T-Mobile (marka właściciela polskiej firmy - Deutsche Telekom) lub odwleczenie go w czasie.

- Nasze logo długo nie było odświeżane. Rebranding nie jest planowany na ten rok - tłumaczy Pomarański.

Era jest marką obecną na polskim rynku telekomunikacyjnym od blisko 14 lat.

Można szacować, że co roku na promocję usług sprzedawanych pod tą marką przeznaczane jest około 100-150 mln zł. Według danych spółki Expert-Monitor w ciągu 11 miesięcy 2009 r. PTC przeznaczyła na reklamę w sześciu mediach (prasie codziennej, magazynach, telewizji, radiu, outdoorze i kinach ) 397 mln zł. Są to jednak dane cennikowe, nie uwzględniające upustów dawanych reklamodawcom przez media i obejmować mogą nakłady PTC także na reklamę innych marek spółki (Tak-Tak, Heyah, Blueconnect).

[b]Więcej o telekomunikacji w naszym specjalnym serwisie [link=http://www.rpkom.pl/index.php" target="_blank]rpkom.pl[/link][/b]

- Do konkursu zaprosiliśmy m.in. studentów uczelni artystycznych, ale nad logotypem pracują także agencje graficzne - mówi Andrzej Pomarański z biura prasowego Ery. - Nie możemy podać daty wprowadzenia zmian w logo, bo nie wiemy, jaki efekt przyniesie konkurs, czy i jaką propozycję ostatecznie wybierzemy - powiedział.

Biznes
Chcemy być liderem zrównoważonego rozwoju
Biznes
Strategia dla sektora zbrojeniowego ma powstać do końca 2025 roku
Biznes
Spadają szanse na wolną Wigilię. Minister finansów: To za drogi pomysł
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Obniżka Składki zdrowotnej staje się faktem
Materiał Promocyjny
Dylematy ekologiczne
Biznes
Czołgi K2 wciąż niepewne. Problemem jest ich spolszczenie