Toyota ma problemy z hamulcami i zasilaniem

Toyota objęła akcją przywoławczą ok. 1,66 mln aut na świecie w związku z usterkami w układzie hamulcowym i zasilania oraz w licznikach prędkości

Publikacja: 21.10.2010 17:26

Toyota ma problemy z hamulcami i zasilaniem

Foto: Bloomberg

Nową akcję ogłoszono w niecałe dwa miesiące po wymianie w 1,3 mln aut Corolla i Matrix w Kanadzie i USA modułów kontroli pracy silnika, które powodowały ich gaśnięcie. W minionym roku Toyota naprawiła prawie 10 mln pojazdów na świecie, w których pojawiało się mimowolne przyspieszanie.

Obecna usterka polega na powolnym wyciekaniu płynu z głównego cylindra układu hamulcowego i może doprowadzić do zapalenia się ostrzegawczej lampki tego układu. Jeśli płyn nie zostanie uzupełniony, to kierujący pojazdem poczuje coraz słabiej reagujący pedał hamulca — wyjaśniła Toyota USA. Do tej pory nie zanotowano na świecie żadnych incydentów.

Największy na świecie producent samochodów postanowił teraz dobrowolnie usunąć w USA usterkę układu w 740 tys. pojazdów 6 modeli: Avalon z lat 2005-6, spalinowych Highlander z lat 2004-6 i Lexusów: RX330, GS300, IS250 i IS350 z 2006 r.: wyciek płynu hamulcowego. Wymieni uszczelnienie głównego cylindra z płynem.

To samo dotyczy 60 tys. aut w Chinach, po 50 tys. w Europie i innych krajach Azji i w 30 tys. w Australii. Toyota wymieni też w 134 tys. aut Crowne i Reiz w Chinach wadliwą osłonę przed kurzem układu hamulcowego.

W Japonii stwierdzono usterkę układu hamulcowego i zasilania w 11 modelach. W dwóch następnych, Voxy i Noah źle funkcjonują liczniki prędkości. Wymianie podlega element uszczelniający głównego cylindra układu hamulcowego, albo instalacja elektryczna pompy paliwa albo jedno i drugie.

Toyota nie ujawniła szacowanych kosztów nowej naprawy, ani też nie wypowiedziała się, czy nowa akcja wpłynie na jej wyniki finansowe.

Odrębnie Japończycy ogłosili nową strategię: produkcję i sprzedaż w Indiach (także w Brazylii) taniego modelu Etios, w cenie 405 300 rupii (9200 dol.) Kompaktowe auto będzie o połowę tańsze od dotąd najtańszego modelu Toyoty oferowanego w Indiach, ma też konkurować ze Swiftem produkowanym przez Maruti Suzuki. Liderem na rynku z udziałem 13 proc. jest Maruti Alto za 229 tys. rupii. Etios będzie produkowany w Bangalore, początkowo z 70-procentowym wsadem miejscowym. Od 2012 r. w Indiach mają też powstawać silniki i układy przenoszenia napędu.

Japończycy borykający się ze skutkami aprecjacji jena (jego kurs do dolar jest najwyższy od 15 lat) uruchamiają trzeci zagraniczny ośrodek produkcji hybrydwego Priusa. Od listopada auto trzeciej generacji będzie wytwarzane w zakładzie Gateway w Chachoengsao, w Tajlandii. Jego oficjalną premierę przewidziano 16 listopada podczas salonu samochodowym w Bangkoku. Hybryda będzie kosztować 1,3 mln bahtów (43 330 dol.)

Nową akcję ogłoszono w niecałe dwa miesiące po wymianie w 1,3 mln aut Corolla i Matrix w Kanadzie i USA modułów kontroli pracy silnika, które powodowały ich gaśnięcie. W minionym roku Toyota naprawiła prawie 10 mln pojazdów na świecie, w których pojawiało się mimowolne przyspieszanie.

Obecna usterka polega na powolnym wyciekaniu płynu z głównego cylindra układu hamulcowego i może doprowadzić do zapalenia się ostrzegawczej lampki tego układu. Jeśli płyn nie zostanie uzupełniony, to kierujący pojazdem poczuje coraz słabiej reagujący pedał hamulca — wyjaśniła Toyota USA. Do tej pory nie zanotowano na świecie żadnych incydentów.

Biznes
Polska produkcja materiałów wybuchowych ma wystrzelić
Biznes
Co z tą Agencją Uzbrojenia? Potrzebujemy lepszego systemu pozyskiwania broni
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Słabe euro - kiedy zrówna się z dolarem?
Biznes
Rosjanie nie zagrają na konsoli w „Wiedźmina”. Bo to niepatriotyczne
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Amica rośnie tylko w Polsce i Azji. "Nie widzimy oznak ożywienia popytu"