Nową akcję ogłoszono w niecałe dwa miesiące po wymianie w 1,3 mln aut Corolla i Matrix w Kanadzie i USA modułów kontroli pracy silnika, które powodowały ich gaśnięcie. W minionym roku Toyota naprawiła prawie 10 mln pojazdów na świecie, w których pojawiało się mimowolne przyspieszanie.
Obecna usterka polega na powolnym wyciekaniu płynu z głównego cylindra układu hamulcowego i może doprowadzić do zapalenia się ostrzegawczej lampki tego układu. Jeśli płyn nie zostanie uzupełniony, to kierujący pojazdem poczuje coraz słabiej reagujący pedał hamulca — wyjaśniła Toyota USA. Do tej pory nie zanotowano na świecie żadnych incydentów.
Największy na świecie producent samochodów postanowił teraz dobrowolnie usunąć w USA usterkę układu w 740 tys. pojazdów 6 modeli: Avalon z lat 2005-6, spalinowych Highlander z lat 2004-6 i Lexusów: RX330, GS300, IS250 i IS350 z 2006 r.: wyciek płynu hamulcowego. Wymieni uszczelnienie głównego cylindra z płynem.
To samo dotyczy 60 tys. aut w Chinach, po 50 tys. w Europie i innych krajach Azji i w 30 tys. w Australii. Toyota wymieni też w 134 tys. aut Crowne i Reiz w Chinach wadliwą osłonę przed kurzem układu hamulcowego.
W Japonii stwierdzono usterkę układu hamulcowego i zasilania w 11 modelach. W dwóch następnych, Voxy i Noah źle funkcjonują liczniki prędkości. Wymianie podlega element uszczelniający głównego cylindra układu hamulcowego, albo instalacja elektryczna pompy paliwa albo jedno i drugie.