To usługa poczty, która oferuje dostarczanie paczek do jednej z 1,2 tys. placówek. Trafia ona do urzędu najpóźniej trzy dni po dniu nadania a klient o tym, że przesyłka czeka, dowiaduje się poprzez e-mail lub SMS. Na jej odbiór paczki ma siedem dni.
Allegro opcję "Odbiór w punkcie" wprowadził we wrześniu. Początkowo punktami odbioru mogły być sklepy, biura podróży i punkty usługowe w ramach DHL Service Point, kioski i salony prasowe Ruchu oraz Paczkomaty 24/7 firmy InPost. Od teraz możliwe będzie jeszcze odbieranie paczek w wybranych urzędach pocztowych. Do końca roku liczba takich placówek wzrośnie do 1,3 tys.
- Nowa metoda jest konkurencyjna do dotychczasowego sposobu wysyłania produktu na adres kupującego - uważa Zbigniew Ptaszyński, dyrektor ds. Wsparcia Biznesu Allegro. - Zdecydowanie ułatwi życie kupującym, którzy chcieliby jak najszybciej otrzymać zakupiony przedmiot. Dzięki ofercie Poczty Polskiej liczba miejsc w których możemy odebrać przesyłkę wzrosła do prawie 2,8 tys. miejsc- podkreślił.
- To dobra wiadomość dla wszystkich zabieganych osób – uważa z kolei Janusz Jank, dyrektor pionu handlowego Poczty Polskiej. - Dzięki e-przesyłce mogą one swobodnie kupować towary w internecie i odbierać je w placówce poczty, która jest np. najbliżej ich miejsca pracy - dodaje Jank.