Aktualizacja: 20.02.2019 11:55 Publikacja: 20.02.2019 10:15
Foto: Bloomberg
To rezultat zaniepokojenia, że zagraniczne, głównie chińskie, firmy wchodzą w posiadanie europejskiego know-how i osłabiają bazę przemysłową, która zapewnia znaczną część bogactwa naszego kontynentu. Propozycje przedstawione przez ministrów gospodarki, Petera Altmaiera i Bruno Le Maire po rozmowach w Berlinie zakładają więcej inwestycji w innowacyjne technologie i zmianę unijnych przepisów o konkurencji.
- Europa pozostanie wielkim kontynentem przemysłowym tylko wtedy, jeśli uda się nam połączyć siły, zmienić europejskie przepisy obecnie przestarzałe i bardziej chronić się — powiedział Francuz.
Objęty sankcjami, m.in. amerykańskimi, szef Rosyjskiego Funduszu Inwestycji Zagranicznych zapowiedział rychłe spotkanie z Elonem Muskiem. Rosjanin nazwał miliardera „wyjątkowym liderem”, którego celem jest to, by „ludzkość szła naprzód”.
Przed rozmową telefoniczną z Donaldem Trumpem Władimir Putin nieoczekiwanie podpisał dekret korzystny dla wybranych amerykańskich inwestorów. Pozwolił on amerykańskim funduszom sprzedać posiadane rosyjskie papiery wartościowe, ale tylko do wskazanego tajemniczego funduszu.
Nowe amerykańskie cła mogą osłabić wzrost gospodarczy w Europie i uderzyć w sojuszników USA. Tymczasem ceny energii elektrycznej na świecie kontynuują spadki, a polskie banki stają w obliczu rosnącej liczby roszczeń o darmowy kredyt. Czy sektor finansowy ma powody do obaw?
W środę Polska Grupa Zbrojeniowa otwiera biuro w Brukseli, które ma pomóc w lepszym pozyskiwaniu środków z programów europejskich. Poza tym PGZ znów chce kłaść większy nacisk na przychody z eksportu.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Po zmianie polityki zagranicznej USA rosyjscy urzędnicy zachowują się tak, jakby powrót zachodnich firm do Rosji był pewny i już ustawiła się kolejka chętnych. To jedynie propaganda. Wśród 60 największych firm, które opuściły federację po agresji na Ukrainę, żadna nie deklaruje chęci powrotu.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Luty 2025 roku przyniósł zastopowanie długotrwałego, trwającego nieprzerwanie przez 19 miesięcy wzrostu importu używanych samochodów.
Akcje chińskiego koncernu BYD zyskiwały we wtorek na giełdzie w Hongkongu nawet 11 proc. Spółka ogłosiła, że ma technologię ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych.
Grupa Stellantis złożyła w USA zaskakujący wniosek patentowy. Chodzi o układ wydechowy do samochodów elektrycznych.
Przemysł samochodowy ma poprawić konkurencyjność, zwłaszcza wobec Chin. Największe ugrupowanie w europarlamencie domaga się cofnięcia zakazu sprzedaży aut spalinowych po 2035 r.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Państwo dofinansowuje budowę ładowarek, sieci zasilających oraz zakup elektrycznych ciężarówek.
Operatorzy po raz kolejny dokonują korekt swoich cenników. W lutym najlepszym tego przykładem był Lidl czy Polenergia eMobility. Sprawdzamy ile aktualnie kosztuje ładowanie auta elektrycznego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas