Do sprzedaży wchodzą opony do aut szybkich i bardzo szybkich

Producenci opon szacują, że popyt na gumy do najszybszych samochodów wzrośnie w Europie w najbliższych pięciu latach o 30 procent

Aktualizacja: 18.03.2011 16:13 Publikacja: 18.03.2011 16:03

Michelin Pilot Super Sport 9

Michelin Pilot Super Sport 9

Foto: Materiały Producenta

Tej wiosny na rynku pojawi się kilka nowych opon, w tym modele dla najszybszych samochodów, jak Michelin Pilot Super Sport i Goodyear F1 Asymmetric2. Producenci opon sięgają po coraz wytrzymalsze tworzywa, które pozwalają zredukować masę opony o ok. 10 procent.

Michelin w nowym Pilot Super Sport do opasania użył włókna aramidowego, o handlowej nazwie Twaron. Jest on pięciokrotnie wytrzymalszy od stali, przy próbce o tej samej masie. Producent opon podaje, że nowy materiał zapobiega odkształcenia opony przy bardzo wysokich prędkościach, dzięki czemu kontakt z podłożem jest cały czas dobry, a bieżnik równomiernie zużywa się. Kolejną nowością Michelina jest bieżnik wykonany z dwóch rodzajów gumy. Na zewnętrznym barku znajduje się mieszanka mająca doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni i zarazem dużą odporność na ścieranie, zaś od wewnątrz jest guma, która zapewnia przyleganie do mokrej szosy - zapewnia Michelin. Dodaje, że podczas testów nowe gumy przejechały 50 tys. km przy dwukrotnym przeciążeniu. Opona oferowana będzie na średnice osadzenia od 18 do 22 cali, z indeksami prędkości Y (do 300 km/h).

Z oponą Michelina będzie m.in. konkurować nowość Goodyeara, nazwana F1 Asymmetric 2. Amerykański producent opracował nowy kształt kostek bieżnika, które podczas hamowania zwiększają powierzchnię przylegania, co - jak zapewnia wytwórca - skraca drogę hamowania. Także Goodyear wprowadził nowe mieszanki gumowe, z wysoką zawartością dodatku zwanego krzemionką sferyczną. Producent tłumaczy, że taka kompozycja gumy nie tylko skraca drogę hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach, ale także podnosi precyzję kierowania. Przyczepność na mokrej nawierzchni ma podnieść także żywica, wypróbowana w oponach wyścigowych. Opona F1 Asymmetric 2 oferowana jest w rozmiarach od 17 do 19 cali, z indeksem prędkości Y.

Nowość czeka także na użytkowników nieco wolniejszych aut. Dębica zaprezentowała oponę Presto. Producent podkreśla, że konstrukcja opony i rodzaj gumy zapewniają duże przebiegi, przy jednoczesnej dobrej przyczepności w różnych warunkach. Dębica Preso oferowana jest w średnicach od 14 do 16 cali, z indeksami prędkości H oraz V (odpowiednio do 210 i 240 km/h).

 

Tej wiosny na rynku pojawi się kilka nowych opon, w tym modele dla najszybszych samochodów, jak Michelin Pilot Super Sport i Goodyear F1 Asymmetric2. Producenci opon sięgają po coraz wytrzymalsze tworzywa, które pozwalają zredukować masę opony o ok. 10 procent.

Michelin w nowym Pilot Super Sport do opasania użył włókna aramidowego, o handlowej nazwie Twaron. Jest on pięciokrotnie wytrzymalszy od stali, przy próbce o tej samej masie. Producent opon podaje, że nowy materiał zapobiega odkształcenia opony przy bardzo wysokich prędkościach, dzięki czemu kontakt z podłożem jest cały czas dobry, a bieżnik równomiernie zużywa się. Kolejną nowością Michelina jest bieżnik wykonany z dwóch rodzajów gumy. Na zewnętrznym barku znajduje się mieszanka mająca doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni i zarazem dużą odporność na ścieranie, zaś od wewnątrz jest guma, która zapewnia przyleganie do mokrej szosy - zapewnia Michelin. Dodaje, że podczas testów nowe gumy przejechały 50 tys. km przy dwukrotnym przeciążeniu. Opona oferowana będzie na średnice osadzenia od 18 do 22 cali, z indeksami prędkości Y (do 300 km/h).

Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!
Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG