Kolejna reklama L'Oreal wycofana

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority wstrzymała emisje reklamy francuskiej marki kosmetyków, ponieważ wprowadzała ona w błąd klientów

Publikacja: 01.02.2012 11:21

Kolejna reklama L'Oreal wycofana

Foto: Materiały Producenta

To drugi zakaz wprowadzony przez ASA na reklamy L'Oreal w ciągu sześciu miesięcy.

Reklama kremu do twarzy L'Oreal Paris Revitalift Repair 10 zawiera cyfrowo zretuszowane zdjęcie gwiazdy Rachel Weisz. Zdaniem regulatora rynku reklamowego „wprowadza ona w błąd opinię publiczną", ponieważ jego rzeczywiste działanie może być mniej skuteczne. – Dlatego w obecnej formie reklam nie może być publikowana – czytamy w oświadczeniu.

Zakaz został wprowadzony po skardze parlamentarzystki Jo Swinson, współautorki kampanii dbającej o wizerunek kobiet.

W zeszłym roku ASA zabroniła emisji reklam z aktorką L'Oreal z Julią Roberts i supermodelką Christy Turlington z tego samego powodu.

- Branża reklamowa i firmy kosmetyczne oraz modowe muszą przestać naciągać klientów za pomocą fałszowanych obrazów – twierdzi Swinson.

Rzecznik L'Oreal twierdzi, że firma nie może zgodzić się ze stwierdzeniem, że reklama wyolbrzymia efekty używania kremu. – Rezultaty są potwierdzone naukowymi badaniami – twierdzi.

To drugi zakaz wprowadzony przez ASA na reklamy L'Oreal w ciągu sześciu miesięcy.

Reklama kremu do twarzy L'Oreal Paris Revitalift Repair 10 zawiera cyfrowo zretuszowane zdjęcie gwiazdy Rachel Weisz. Zdaniem regulatora rynku reklamowego „wprowadza ona w błąd opinię publiczną", ponieważ jego rzeczywiste działanie może być mniej skuteczne. – Dlatego w obecnej formie reklam nie może być publikowana – czytamy w oświadczeniu.

Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne
Materiał Partnera
Kurierzy z międzynarodowymi walizkami
Biznes
Zwrot w wojnie handlowej Trumpa z Chinami. Ukraina odrzuca propozycje USA