Klienci, którzy będą chcieli skorzystać z darmowego internetu, zostaną poproszeni o zalogowanie się za pomocą serwisów społecznościowych: Facebooka, Twittera, google id, NK, linkedIN lub adresu e-mail. Umożliwiać taki barter będzie usługa Social WiFi, a konkretnie podłączenie do routera dodatkowego urządzenia.
Właściciele np. barów, czy hoteli będą mogli nawiązać kontakt ze swoimi klientami i następnie poinformować ich o nadchodzących eventach, promocjach czy przygotować dla nich specjalne oferty.
- Social WiFi zostało pomyślane jako proste narzędzie umożliwiające zbudowanie społeczności wokół danego miejsca, poznania potrzeb klienta, zbadania jego satysfakcji, zachęcenia go do ponownego skorzystania z oferty. Ułatwi nawiązywanie długofalowych relacji z klientami, pozwoli zaprosić ich na specjalnie przygotowane akcje czy poinformować o przyznaniu rabatów. Komunikacja jest dwustronna i ma być satysfakcjonująca dla obydwu stron - klienci również mogą się komunikować z usługodawcą, zgłaszać swoje sugestie, czy ocenić poziom obsługi wypełniając ankietę. Liczba wysyłanych przez usługodawcę komunikatów została wstępnie ograniczona do 1 wiadomości miesięcznie. Dodatkowo, klient lokalu w każdej chwili może zrezygnować z subskrypcji informacji. - podkreśla Artur Racicki, współtwórca Social WiFi.
Obecnie usługa Social WiFi wdrażana jest w sieci restauracji 77sushi (12 restauracji w Polsce) i u kilkunastu indywidualnych restauratorów.
Social WiFi to spółka założona w Warszawie 7 marca 2013 r.