Jaguary low-cost

Brytyjski producent luksusowych aut zacznie wypuszczać od 2015 r. pojazdy w bardziej przystępnej cenie - naśladując bratniego Land Rovera, który odniósł jut sukces tańszymi pojazdami.

Publikacja: 23.07.2013 16:20

Jaguary low-cost

Foto: Bloomberg

Jaguar zacznie od kompaktowych limuzyny i pojazdu sportowo-użytkowego, najbardziej popularnych  pod względem sprzedaży, a pojawią się na rynku w drugim półroczu 2015.

Jaguar, będący częścią grupy Jaguar Land Rover (JLR), należącej do indyjskiej Tata Motors jest znany z dużych limuzyn i dwumiejscowych aut sportowych. Oficjalną informację o uruchomieniu produkcji low-cost ogłosi podczas salonu we Frankfurcie  we wrześniu. Rzecznik firmy stwierdził,  że na razie nie będzie ona wypowiadać się o planach przyszłej produkcji.

Sama grupa ogłosiła wcześniej w tym roku, że planuje inwestowanie po 2,75 mld funtów rocznie przez 4 lata w nowe wyroby i zakłady produkcyjne.

Nowa rodzina tańszych aut Jaguara będzie powstawać w zakładzie grupy w Solihull w środkowej Anglii, który dotąd wytwarzał pojazdy Land Rovera, a teraz jest przygotowywany pod nową produkcję.

Nowe auta będą w całości z aluminium, podobnie jak ostatni model XJ. JLR podpisała w 2012 r. umową z saudyjską firmą na dostawy blach aluminiowych z jednej z największych hut w tym królestwie.

Tańsze wersje Land Rovera, kompaktowe sportowo-użytkowe Evoque i Freelander są obecnie najlepiej sprzedającymi się modelami tej firmy, analitycy uznali decyzję Jaguara za rozsądną. - To logiczne wykorzystanie rozpędu nadanego przez Land Rovera i rozszerzenie gamy Jaguara - uznał dyrektor działu badawczego IHS Automotive, Christoph  Stuermer. - Jaguar jest o ponad połowę mniejszy od Land Rovera, więc musi coś zrobić ze sobą, a inwestorom też spodoba się zmniejszenie kalibru - dodał.

Nowe modele Jaguara staną się bezpośrednimi konkurentami podobnych aut BMW i Daimlera, które dominują na rynku w najniższym segmencie pojazdów luksusowych.

W pierwszym półroczu sprzedaż JLR wzrosła o 14 proc. do 210 190 aut dzięki szybko rosnącemu rynkowi w Chinach, ale niecałe 20 proc. z tej liczby przypadło na Jaguara.

Cała grupa poprawiła zdecydowanie swą sytuację w ciągu 4 lat od czasu, gdy Tata Motors odkupiła ją od Forda za 2,3 mld dolarów. Pomógł jej rosnący popyt na luksusowe samochody na wschodzących rynkach, co pozwoliło  jej uniknąć zamykania fabryk i zmniejszania produkcji, z  czym borykają się inne europejskie firmy samochodowe.

Jaguar zacznie od kompaktowych limuzyny i pojazdu sportowo-użytkowego, najbardziej popularnych  pod względem sprzedaży, a pojawią się na rynku w drugim półroczu 2015.

Jaguar, będący częścią grupy Jaguar Land Rover (JLR), należącej do indyjskiej Tata Motors jest znany z dużych limuzyn i dwumiejscowych aut sportowych. Oficjalną informację o uruchomieniu produkcji low-cost ogłosi podczas salonu we Frankfurcie  we wrześniu. Rzecznik firmy stwierdził,  że na razie nie będzie ona wypowiadać się o planach przyszłej produkcji.

Biznes
Zmarł duchowy przywódca izmailitów, miliarder i filantrop Aga Chan IV
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Biznes
KE zapowiada deregulację, Chiny odpowiadają cłami odwetowymi, a Polska poza europejskim modelem AI
Biznes
GPW: Spółki z sektora medycznego pod lupą
Biznes
Wojna celna Trumpa zawieszona, przemysł w Europie się stabilizuje, a Wielka Brytania chce resetu z UE
Biznes
Sądne dni w sporze o imperium Zygmunta Solorza