Sprzedaż Marmite spadła aż o 5 proc., pod względem wartości obrotów i 1,2 proc. pod względem ilości sprzedanego produktu. Nowym faworytem Brytyjczyków jest miód brytyjskiej firmy Rowse. Sprzedaż Rowse Honey wzrosła o 18 proc. pod względem wartości obrotów oraz 21 proc. od względem ilości sprzedanego produktu - tak wynika z raportu branżowego magazynu The Grocer's 2013.
Rowse wypromowało swój miód nie tylko jako coś czym można smarować porannego tosta, ale także jako uniwersalny dodatek do pieczenia, które w ostatnich kilku latach stało się jednym z popularniejszych hobby na Wyspach. Przyczyniły się do tego głównie telewizyjne show, takie jak np. nadawany przez państwową BBC "The Great British Bake Off".
Jednak Marmite to nie jedyny "przegrany" - brytyjscy konsumenci kupili w tym roku znacznie mniej tradycyjnej fasoli w sosie pomidorowym firmy Heinz (spadek o 11 proc. w wielkości i 6,9 proc. wartości sprzedaży). Znacząco spadła też sprzedaż herbaty - o 6 proc. Najpopularniejszy brytyjski producent herbaty - Tetley zanotował spadek wielkości sprzedaży aż o 16 proc.