Reklama
Rozwiń

Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku ma kontrakty na dwa lata

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku ma zapewniony portfel zamówień do końca 2015 roku. Ostatnim podpisanym kontraktem jest umowa na budowę czterech statków typu PSV najnowszej generacji dla firmy Siem Offshore Contractors.

Publikacja: 02.01.2014 14:39

Jak wyjaśnia w przesłanym komunikacie prezes Remontowa Shipbuilding SA Andrzej Wojtkiewicz, najnowszej generacji statki typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczone do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego będą budowane dla firmy Siem Offshore Contractors, jednego z czołowych operatorów takich statków na Morzu Północnym.

Zakontraktowane jednostki przeznaczone będą do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych. Statki będą zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo-wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia, żywność i wodę pitną. Będą mogły być wykorzystywane też do transportu członków załóg obsługiwanych instalacji.

Statki o długości 89 metrów, pokładzie roboczym 970 m kw. i nośności 5500 DWT będą obsługiwane przez 25-osobową załogę. Będą wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, system do zwalczania pożarów oraz system do usuwania zanieczyszczeń ropopochodnych, czy prowadzenia akcji ratowniczych dla 300 osób. Zastosowanie napędu gazowo-elektrycznego pozwoli ograniczyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Koncepcję statku oraz dokumentację techniczną wykona norweskie biuro Wartsila Ship Design. Pierwsza z zamówionych jednostek ma być przekazana armatorowi w trzecim kwartale 2015 roku, ostatnia - w drugim kwartale 2016 roku.

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA (dawna Stocznia Północna) jest jedyną stocznią w Polsce budującą kompletnie wyposażone statki. Przychody zakładu za 2012 rok wyniosły ponad 0,5 mld zł. Oprócz jednostek do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego wykonuje także m.in. promy pasażersko-samochodowe oraz tzw. kablowce do układania kabli podmorskich.

Remontowa Shipbuilding wraz ze Stocznią Marynarki Wojennej w Gdyni zbuduje m.in. trzy niszczyciele min Kormoran 2. Umowę w tej sprawie podpisano we wrześniu 2013 r. w Gdyni.

Remontowa Shipbuilding należy do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA skupionej wokół Gdańskiej Stoczni Remontowej. Jak poinformowano, jest to największa grupa stoczniowa w Polsce, zatrudniająca w należących do niej spółkach ponad 7 tysięcy osób.

Jak wyjaśnia w przesłanym komunikacie prezes Remontowa Shipbuilding SA Andrzej Wojtkiewicz, najnowszej generacji statki typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczone do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego będą budowane dla firmy Siem Offshore Contractors, jednego z czołowych operatorów takich statków na Morzu Północnym.

Zakontraktowane jednostki przeznaczone będą do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych. Statki będą zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo-wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia, żywność i wodę pitną. Będą mogły być wykorzystywane też do transportu członków załóg obsługiwanych instalacji.

Biznes
Unia przeznaczy 800 mld euro na zbrojenia, CPK przyspiesza, Trump rozmawia z Zełenskim
Biznes
Kolejny okręt Kormoran II zwodowany
Biznes
Najwięcej firm powstaje w wielkich miastach i wokół nich
Biznes
Niemiecki gigant zwolni ponad 6000 pracowników. Potężny cios w przemysł
Biznes
Orange Polska pokazał plan na lata 2025-2028. Opłaty za pakiety w górę o 12-15 proc.
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Trump i Putin o zawieszeniu broni, deregulacja w Polsce, rekordowe dywidendy na GPW
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń