Szef Ferrari wyrzucony za Formułę I

Luca Cordero di Montezemolo ustąpi 13 października jako szef rady dyrektorów Ferrari, a jego stanowisko obejmie Sergio Marchionne, prezes firmy matki, Fiata

Publikacja: 10.09.2014 16:29

Luca Cordero di Montezemolo stracił stanowisko

Luca Cordero di Montezemolo stracił stanowisko

Foto: Bloomberg

Odejścia Montezemolo powszechnie spodziewano się po nasilającej się wymianie zdań obu szefów o strategii i roli producenta luksusowych aut sportowych w grupie Fiata.

Montezemolo kierujący Ferrari od 1991 r. chciał zachować autonomię tej marki, a Marchionne naciskał z kolei na większe zintegrowanie działalności tej marki w całej grupie, aby wzmocnić jej wejście do segmentu premium, gdzie chce rywalizować z BMW i markami Volkswagena.

Data odejścia 13 października zbiega się z dniem, gdy Fiat mający 90 proc. udziałów w firmie z Maranello zamierza wprowadzić na giełdę w Nowym Jorku spółkę Fiat Chrysler Automobiles, po zakończeniu fuzji z amerykańskim koncernem.

"Ferarri będzie mieć do odegrania ważną rolę w ramach grupy FCA w związku z przewidywanym debiutem na Wall Street. To zapoczątkuje nowy, odmienny etap, którym moim zdaniem powinien pokierować prezes całej grupy" - oświadczył odrębnie Montezemolo.

Marchionne stwierdził, że rozmawiał z nim długo o przyszłości Ferrari i że "naszym wspólnym pragnieniem jest doprowadzenie do osiągnięcia przez markę rzeczywistego potencjału w wyścigach Formuły I, a co doprowadziło do nieporozumień, które wyszły na jaw podczas ostatniego weekendu".

Prezes Fiata oświadczył w niedzielę, że rozczarowujące wyniki ekipy Ferrari w Formule I są nie do zaakceptowania i absolutnie nie podlegają negocjacjom, bo Ferrari powinna wygrywać te wyścigi.

Za kadencji Montezemolo Ferarri znajdowała się w czołówce Formuły I, zwiększyła obroty 10-krotnie i potroiła wielkość sprzedaży stając się jedną z najsolidniejszych marek na świecie.

Odejścia Montezemolo powszechnie spodziewano się po nasilającej się wymianie zdań obu szefów o strategii i roli producenta luksusowych aut sportowych w grupie Fiata.

Montezemolo kierujący Ferrari od 1991 r. chciał zachować autonomię tej marki, a Marchionne naciskał z kolei na większe zintegrowanie działalności tej marki w całej grupie, aby wzmocnić jej wejście do segmentu premium, gdzie chce rywalizować z BMW i markami Volkswagena.

Biznes
W „Rzeczpospolitej” kompendium wiedzy o przetargach publicznych
Biznes
Nowy skandal w Brukseli. Posłowie mieli brać łapówki od lobbystów chińskiej firmy
Biznes
Niemal miliard złotych z budżetu trafiło na konto Poczty Polskiej
Biznes
UE uderza cłami odwetowymi w USA. Tusk spotyka się w Turcji z Erdoganem
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Przez brak cyfrowego koordynatora Polska traci wpływ na unijne decyzje
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń