Płatności cykliczne to wygodny sposób regulowania przez internet wszelkich stałych zobowiązań, jak np. karnety sportowe, prenumeraty, czesne, usługi informatyczne, ubezpieczenia, wszelkie abonamenty. Nowe rozwiązanie wprowadził operator płatności internetowych PayU, a jako pierwszy wdrożył je serwis randkowy Przeznaczeni.pl.
Firma określa nowe rozwiązanie jako zbliżone do stałego zlecenia przelewu, z tą różnicą, że inne jest w tym przypadku źródło pieniądza. Kupujący podaje dane karty w specjalnie zabezpieczonym formularzu i upoważnia sprzedawcę do obciążenia jego karty określoną kwotą i w określonym terminie aż do momentu odwołania takiego zlecenia. Sprzedawca może udostępnić formularz w ramach swojego serwisu internetowego jako jego integralną część lub skorzystać z przygotowanego przez PayU widgetu.
Innego typu nowość zaprezentował 28 października serwis SubClub.pl, określający się jako pierwsza na świecie platforma umożliwiająca dokonywanie zakupów subskrypcyjnych. Klient może wybierać spośród wielu kategorii, jak e-booki, żywność, alkohole, produkty dla dzieci czy akcesoria dla wędkarzy.
Ceny miesięcznych subskrypcji wynoszą od kilkunastu złotych w przypadku e-booków do niemal 130 zł, jeśli chodzi o ekskluzywne alkohole. Klient, opłacając przystąpienie do klubu, otrzymuje co miesiąc paczki z produktami, zgodnymi z tematyką klubu. Teraz można wybierać spośród kilkunastu typów produktów, do końca roku planowane jest podwojenie tej liczby.
– Idea serwisów subskrypcyjnych nie jest nowa, ale po raz pierwszy mamy do czynienia z miejscem, skupiającym najciekawsze z nich. Zebraliśmy rozproszone po sieci programy, często niemające szans promocji na większą skalę. W ten sposób przybliżamy Polakom ten niestandardowy w naszym kraju model zakupowy – mówi Natalia Komar, prezes SubClub. – Chcemy stać się dla branży subskrypcyjnej serwisem analogicznym do tego, czym jest np. Pakamera dla miłośników rękodzieła – dodaje.