Innowacje w e-commerce

Nowy system płatności cyklicznych wdrożyła firma PayU. SubClub to z kolei nowatorskie w Polsce podejście do zakupów.

Publikacja: 30.10.2014 05:54

Płatności cykliczne to wygodny sposób regulowania przez internet wszelkich stałych zobowiązań, jak np. karnety sportowe, prenumeraty, czesne, usługi informatyczne, ubezpieczenia, wszelkie abonamenty. Nowe rozwiązanie wprowadził operator płatności internetowych PayU, a jako pierwszy wdrożył je serwis randkowy Przeznaczeni.pl.

Firma określa nowe rozwiązanie jako zbliżone do stałego zlecenia przelewu, z tą różnicą, że inne jest w tym przypadku źródło pieniądza. Kupujący podaje dane karty w specjalnie zabezpieczonym formularzu i upoważnia sprzedawcę do obciążenia jego karty określoną kwotą i w określonym terminie aż do momentu odwołania takiego zlecenia. Sprzedawca może udostępnić formularz w ramach swojego serwisu internetowego jako jego integralną część lub skorzystać z przygotowanego przez PayU widgetu.

Innego typu nowość zaprezentował 28 października serwis SubClub.pl, określający się jako pierwsza na świecie platforma umożliwiająca dokonywanie zakupów subskrypcyjnych. Klient może wybierać spośród wielu kategorii, jak e-booki, żywność, alkohole, produkty dla dzieci czy akcesoria dla wędkarzy.

Ceny miesięcznych subskrypcji wynoszą od kilkunastu złotych w przypadku e-booków do niemal 130 zł, jeśli chodzi o ekskluzywne alkohole. Klient, opłacając przystąpienie do klubu, otrzymuje co miesiąc paczki z produktami, zgodnymi z tematyką klubu. Teraz można wybierać spośród kilkunastu typów produktów, do końca roku planowane jest podwojenie tej liczby.

– Idea serwisów subskrypcyjnych nie jest nowa, ale po raz pierwszy mamy do czynienia z miejscem, skupiającym najciekawsze z nich. Zebraliśmy rozproszone po sieci programy, często niemające szans promocji na większą skalę. W ten sposób przybliżamy Polakom ten niestandardowy w naszym kraju model zakupowy – mówi Natalia Komar, prezes SubClub. – Chcemy stać się dla branży subskrypcyjnej serwisem analogicznym do tego, czym jest np.  Pakamera dla miłośników rękodzieła – dodaje.

SubClub współpracuje z podmiotami, które prowadzą sprzedaż analogicznych produktów na swoich stronach internetowych w modelu abonamentowym lub tradycyjnym. Projekt jest  współfinansowany ze środków europejskich.

Płatności cykliczne to wygodny sposób regulowania przez internet wszelkich stałych zobowiązań, jak np. karnety sportowe, prenumeraty, czesne, usługi informatyczne, ubezpieczenia, wszelkie abonamenty. Nowe rozwiązanie wprowadził operator płatności internetowych PayU, a jako pierwszy wdrożył je serwis randkowy Przeznaczeni.pl.

Firma określa nowe rozwiązanie jako zbliżone do stałego zlecenia przelewu, z tą różnicą, że inne jest w tym przypadku źródło pieniądza. Kupujący podaje dane karty w specjalnie zabezpieczonym formularzu i upoważnia sprzedawcę do obciążenia jego karty określoną kwotą i w określonym terminie aż do momentu odwołania takiego zlecenia. Sprzedawca może udostępnić formularz w ramach swojego serwisu internetowego jako jego integralną część lub skorzystać z przygotowanego przez PayU widgetu.

Biznes
Ministerstwo Obrony kupuje polskie satelity od Creotechu
Biznes
Ataki dezinformacyjne to problem spółek, ale też całego rynku i państwa
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Znamy koszty budowy elektrowni jądrowej w Polsce
Biznes
Orlen obniża ceny paliw na święta. Kto i jak może skorzystać z promocji?
Biznes
eDO Post – nowa era bezpiecznej komunikacji cyfrowej dla biznesu
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10