Sprzedaż Porsche w grudniu skoczyła o 39 proc. do 20 644 aut i SUV-ów dając w całym roku rekordowe 189 849. To oznacza wzrost o 13 proc. wobec 2013 r. Ponad dwie trzecie sprzedawanych teraz modeli stanowią wersje sportowo-użytkowe dzięki popularności nowego Macan, który pojawił się w salonach od kwietnia.
Około 34 tys. z 45 tys. tych, którzy kupili tego kompaktowego SUV-a, mniejszego od Cayenne, było pierwszymi klientami marki Porsche, a wcześniej korzystało z samochodów BMW, Mercedesa czy innych firm konkurencyjnych - podał prezes Matthias Mueller na spotkaniu z dziennikarzami w Stuttgarcie.
Odrębnie 61-letni prezes, wcześniej naczelny strateg od produkcji w Volkswagenie, wykluczył się jako możliwy następca prezesa grupy VW, Martina Winterkorna. Winterkorn (67) wywołał spekulacje o swym odejściu w wywiadzie udzielonym w październiku, w którym zauważył, że jego kontrakt wygasa w grudniu 2016, kiedy będzie mieć 69 lat i będzie dość stary, by odejść.
- Nie jestem potencjalnym następcą Winterkorna - powiedział teraz Mueller. - Ja też jestem za stary na to stanowisko. To żadne rozwiązanie dla Volkswagena stawiać 63-latka na czele grupy w 2016 r. - stwierdził i dodał, że przekazał to już kierownictwu grupy.
Porsche, który zapewnił jedną piątą zysku operacyjnego całej grupy 9,4 mld euro po 9 miesiącach, może spodziewać się spadku na krótko marży operacyjnej od obrotów do 13 proc. z 17-18 z powodu wydatków na zwiększenie sprawności paliwowej i zdolności przyłączania nowych systemów łączności i rozrywek - uprzedził prezes. Firma zamierza dojść do marży operacyjnej co najmniej 15 proc. w okresie 5 lat.