Koncern biją się o polski rynek PC

Sprzedaż komputerów dla biznesu skoczyła o 20 procent. Do walki o rynek włącza się Asus.

Publikacja: 16.01.2015 07:31

Sprzedaż komputerów dla biznesu skoczyła o 20 procent. Do walki o rynek włącza się Asus.

Sprzedaż komputerów dla biznesu skoczyła o 20 procent. Do walki o rynek włącza się Asus.

Foto: Bloomberg

Firmy w Polsce masowo kupują komputery. Jak mówi Stanisław Góralczyk, menedżer w Intel Technology Poland, popyt na biznesowe notebooki wzrósł w 2014 r. o jedną piątą.

Nic dziwnego, że o nasz rynek PC dla firm biją się najwięksi producenci tego sprzętu. Podzieliły go między siebie  Dell, HP i Lenovo, które - w zależności od kategorii (komputery przenośnie, stacjonarne lub tzw. All-in-One) - wykroiły dla siebie udziały na poziomie od ponad 40 do około 90 proc. Teraz jednak walka może się zaostrzyć. Jak ustaliliśmy do gry o biznesowego klienta  włącza się bowiem Asus. Nie wykluczone, że utracone udziały zechce odzyskać też Samsung.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Baby boomers dumni, zetki czują wstyd. Znamy powód
Biznes
Rosja traci rynek broni. Eksport mniejszy o połowę
Biznes
Głos z Airbusa: Nie kupować sprzętu w USA
Biznes
Tusk o obronności, Ukraina proponuje zawieszenie broni, Chiny uderzają cłami w Kanadę
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Sprzęt wojskowy z USA. Co mogą nam zrobić Amerykanie