Pirelli liczy na segment premium

Piąty na świecie producent opon przewiduje w tym roku wzrost zysku operacyjnego o 11 proc. wobec wyniku z minionego roku, który okazał się zgodny z oczekiwniami

Publikacja: 15.02.2015 16:15

Pirelli liczy na segment premium

Foto: Bloomberg

Pirelli, producent opon do motocykli samochodów i bolidów Formuły I zwiększał marże w ostatnich latach, nawet gdy sprzedaż pojazdów w Europie zmalała do najniższego poziomu w historii. W 2014 r. segment gum premium pozwolił wyrównać słabsze wyniki w Ameryce Łacińskiej.

W 2014 r. firma zwiększyła zysk operacyjny o 6,8 proc. do 838 mln euro dzięki większemu wkładowi wyrobów o wyższej marży, lepszemu miksowi cen i działaniom zwiększającym efektywność. Obroty wyniosły 6,02 mld wobec 6,06 mld rok wcześniej.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo