W Polsce sprzedaż sprzętu IT rośnie bardzo powoli

Dystrybutor sprzętu dzięki nowemu magazynowi będzie mógł wysyłać do 100 tys. paczek dziennie.

Publikacja: 24.03.2015 21:06

W Polsce sprzedaż sprzętu IT rośnie bardzo powoli

Foto: Archiwum

Action, jeden z trzech największych dystrybutorów sprzętu IT w Polsce, zwiększył w 2014 r. sprzedaż o 14,7 proc., do 5,44 mld zł, zysk operacyjny o 12,5 proc., do 92,3 mln zł, a netto o 13,5 proc., do 69,9 mln zł.

Wzrost obrotów, jak przyznają przedstawiciele Action, to głównie zasługa większej sprzedaży zagranicznej. Sprzedaż krajowa wzrosła o 2–3 proc. – Poprzedni rok był dla nas rokiem sporym wyzwań. Kontynuowaliśmy budowę nowego magazynu. Inwestowaliśmy w Niemczech. Rynek polski był trudny. Konsumenci ograniczali zakupy z uwagi na niepokoje na Wschodzie. Na rynku nie pojawił się też żaden nowy, przełomowy produkt, który pociągnąłby sprzedaż – mówi Piotr Bieliński, prezes Action.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes
Dla konsumentów musimy być autentyczni. I to robimy
Biznes
Wielka Brytania uderza w Putina najmocniejszymi sankcjami
Biznes
Nie ma chętnych na legendarną polską fabrykę porcelany. Będzie sprzedana w częściach
Biznes
Potrzebne są pilne ustalenia z KOWR w sprawie dalszych losów dzierżawy gruntów
Biznes
Czy CD Projekt w tym roku też będzie błyszczał na GPW?